Lugn och fin nu mondo
Jag tror att både du och jag förstår vad Christopher menade och att din existens här på forumet knappast är hotad på något sätt. Jag tycker att du sticker ut rätt bra med din pratbubbla och unika namn, dig är det lätt att ´hålla reda på´.
Lite knepigare är det med de som byter avatar efter humör - min hjärna fungerar på det sättet att jag bara kollar efter bilden och inte namnet! Det blir kaos när två personer har likadana avatars, eller när någon byter varje vecka. Nåja, alla gör som de vill.
När 99mac aktiverade avatar-funktionen för första gången var vi inte helt säkra på vad som skulle hända med forumet. Skulle vi sätta som regel att man måste ha bild på sig själv? Jag tyckte i alla fall att detta var en bra regel, men vi kom fram till att det hade varit för strängt att kräva något sådant.
Med facit i hand kan jag säga att jag hade fel, det blev visst bra även fast många väljer att ha bilder på andra saker än sig själva. Det jag tycker ligger i gråzonen dock, är när någon har en bild på ett ansikte som inte är sitt eget. Då blir det liksom bara förvirring av det hela, och ingen tycker det är vidare roligt eller bra. Eller?
Angående "Lägg inläggen i rätt subforum" så ser jag det som detta forumets största problem. Trådar flyttas fram och tillbaks och det blir både mycket jobb för moderatorer och förvirrande för användarna. Ibland söker man en större målgrupp, och då kanske man inte vill skriva i ett litet delforum som "ingen" läser. Då är det störande om en moderator kommer och säger "aja baja!" och flyttar tråden till det där lilla delforumet som du inte ville att ditt inlägg skulle hamna i..
Vi har diskuterat detta internt och såvitt jag vet har vi inte kommit fram till en bättre lösning än den nuvarande. Någon som har något förslag?