Nya iSync och .mac får mig snart att tappa förståndet. Vet inte om det är buggigt eller om det är jag som inte begriper hur det ska används. Hade dock inga problem att använda synkningen under Panther. Det är konstant frågor att besvara om poster ska synkas och vill jag göra si eller så. I Panther hade jag en grundinställning och sen bara rullade det på.
Har upplevt precis samma sak, och diskussionsgruppen om .mac på Apples site är full av inlägg rörande synkningen. Kontentan av dessa inlägg är att det måste komma en fix. Själv har jag noterat att synkning med telefon endast funkar om iSync är öppet, dvs går inte från menyraden. Vidare synkas inte bokmärken i Safari mellan dator och .mac. Har ställt in iDisk att synkas manuellt då den tidigare inställning automatiskt resulterade i ett ständigt frågande om jag ville ersätta den ena versionen med den andra. Hela tanken med smidig synkning blir liksom förfelad.
Programuppdateringen förefaller också buggig, eller så har Apple blivit långsammare på att göra uppdateringar tillgängliga via Programuppdatering.