Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med borttagning av fil

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja alles!

Jag har nu ett litet problem, jag skulle bränna en skiva åt min lillebror och överförde mp3:orna via ftp. Men en låt gick inte att överföra för att det var för långt filnamn påstod den, men låten innan var 5 tecken längre och den gick finfint. Den filen som krånglade lade sig ändå i den mappen jag överförde låtarna till. Jag testade med rm filnamn & rm "filnamn" & rm Free* till slut gjorde jag en rm * men då togs alla filer förutom den krånlande bort. Felmeddelande när jag försöker ta bort: (jag gör alltid tab-kompletering)

[localhost:psychozz/Desktop/kim2] root# rm "Freestyle - Vill ha dig i m355266206355272262et.mp3"
rm: Freestyle - Vill ha dig i m??et.mp3: No such file or directory

när jag kör ls -al:

[localhost:psychozz/Desktop/kim2] root# ls -al
ls: Freestyle - Vill ha dig i m??et.mp3: No such file or directory
total 0
drwxrwxrwx 3 psychozz staff 58 May 9 15:52 .
drwx------ 17 psychozz staff 534 May 9 17:06 ..

Hur faan ska jag få bort filhelvetet? NÅGON?!?!

boota upp i OS 9 och ta bort den..

jag letade ruskigt mycket efter en lösning på samma problem förra veckan, men till slut gav jag upp försöken att hitta en "riktig" lösning och bootade upp från OS 9 installskivan. och plockade bort den

Testat att ta bort hela mappen som filen ligger i?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: DeeJam:
Testat att ta bort hela mappen som filen ligger i?

Jajamen, har testat att rm -rf :a mappen, samt testat att slänga mappen i papperskorgen och tömma med BatChmod, men icke.

Får väl boota om i nian å ta bort skiten då Men om någon vet hur jag ska ta bort den från OSX, säg till för snart går jag iaf över och bara använder X....

  • Oregistrerad
  • 2002-05-09 18:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: psychozz:
Tja alles!

[localhost:psychozz/Desktop/kim2] root# rm "Freestyle - Vill ha dig i m355266206355272262et.mp3"
rm: Freestyle - Vill ha dig i m??et.mp3: No such file or directory

Varför i herrans namn använder du " " när du använder tab-komplettering? De behövs inte!
---
/Samuel (Som inte stött på en enda fil som vägrat sig raderas).

jag har ett liknande problem, men mitt är jävligare eftersom jag har två kataloger på en UFS-formaterad disk (=man kan inte se dem i OS9) som inte går att ta bort. När jag lägger dem i papperskorgen och försöker tömma får jag fel -35 Åtgärden kunde inte sluföra eftersom ett eller flera objekt inte kunde hittas.

mapparna är rester av kopieringar som gick när sytemet rasade. jag kan se dem, byta namn på dem etc, men inte kasta dem. *suck* Alla tips mottages med en glädjedans.

Prova följande:

In i terminalen

cd ~/.Trash
sudo chflags -R nouchg *
rm *

//Mikael

Jag har precis samma problem! I terminalen ser det ut så här när jag försöker rm -rf:a
[22:52 runediva~/.Trash/Gyllene Tider]% ls -la
ls: 05. Dansar Inte Lika Bra Som Sj??.mp3: No such file or directory
total 0
drwxrwxrwx 3 runediva staff 58 Jun 4 22:31 .
drwxrwxrwx 3 runediva staff 58 Jun 4 21:01 ..
. Är det någon som har något annat förslag än vad som redan skrivits här? Jag har provat allt, utom att boota i 9:an.

1
Bevaka tråden