Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight på nätverksenhet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-12 22:23

Hej!
Funderar på att köpa mig en Mini för att se om jag kommer att bli frälst som alla andra eller inte

Vad jag har förstått kan man indexera externa diskar men hur fungerar det om
en ny fil läggs till på min server (samba utdelning). Måste jag då indexera om manuellt?
Har alla mina filer på filserver så det är yttersta vikt för att använda spotlight.

Testade min polares nya PB 15" och tyckte att sökningarna bara lokalt kändes rätt långsamma,
någon annan som känner igen det?

/framtida macägare

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-13 01:43
Ursprungligen av maccann:

Hej!
Funderar på att köpa mig en Mini för att se om jag kommer att bli frälst som alla andra eller inte

Vad jag har förstått kan man indexera externa diskar men hur fungerar det om
en ny fil läggs till på min server (samba utdelning). Måste jag då indexera om manuellt?
Har alla mina filer på filserver så det är yttersta vikt för att använda spotlight.

Testade min polares nya PB 15" och tyckte att sökningarna bara lokalt kändes rätt långsamma,
någon annan som känner igen det?

/framtida macägare

Långsamma jämfört med vad? Det tar max en sekund för spotlight att leta upp grejer på min hårddisk. Det känns som en evighet när det tar den sekunden. Men det är ju inte långsamt om man jämför med XP:s sökningar...

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-13 09:55

Långsamma jämfört med vad jag hade tänkt mig... för att samtliga sökresultat skulle poppa
upp så var det närmre 3sek. Kanske var lite kräsen... mycket snabbare än XP sökningar

1
Bevaka tråden