Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X-uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Mac OS X 10.1 US/International English och har laddat ner Installer Update, samt 10.1.1. Dock går det inte att installera någon av dem. I en annan diskussion nämndes att Installer Update måste installeras först, men inte heller den vill göra så.

Jag har inte installerat Security Update, eftersom den kraschade mitt system totalt (jag kunde inte använda det p.g.a "otillräckliga priviliegier", trots att jag i vanliga 10.1 kör med administratörsrättigheter. SU orsakade bl.a okontrollerbar Applications-mapp och det gick inte att resetta lösenordet via OS X-skivan heller, så jag fick kasta allt och installera om det.

Är det så att 10.1.1 och Installer Update kräver att Security Update är installerad? Min Programuppdatering tjatar om SU och vägrar visa något annat, men jag kommer inte att lägga in det skräpet igen.

Om jag nu måste leva utan 10.1.1 tills 10.2 släpps: märker man någon direkt skillnad mellan 10.1 och 10.1.1?

Min maskin är en G4/450 MP.

En annan kommentar: när jag loggar in med Mozilla 0.9.6 och försöker skapa ny diskussion går inte det (jag är inte inloggad enligt systemet), medan det fungerar med Explorer (jag är inloggad i båda fallen).

Detta måste åtgärdas, eftersom det inte är rimligt att man måste använda Explorer för att skapa nya diskussioner.

• Oregistrerad
  • 2001-12-09 17:31

Du måste ha security update för att kunna installera installer update och 10.1.1. Jag märkte ingen skillnad med 10.1.1 förutom att dockan nu puttar ut ikoner på skrivbordet för att dom inte ska hamna under den... bara det att den puttar ut dom för mycket.. :rolleyes:

Jaha, då blir det inget förrän 10.2 släpps. Jag är helt emot Security Update p.g.a det elände den ställde till med. När jag installerat den var det hela tiden otillräckliga privilegier vad jag än gjorde. Jag ställer därmed en annan fråga:

Är det någon skillnad mellan DVD-spelaren i vanliga 10.1 och den uppdaterade 3.0.1? Den senare kräver ju också Security Update och 10.1.1, så frågan är om jag märker någon förbättring?

Jag är nämligen mycket nöjd med den nuvarande DVD-spelaren och har inte märkt några problem med den.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Matts E. Lindmark:
Jag är nämligen mycket nöjd med den nuvarande DVD-spelaren och har inte märkt några problem med den.

Då spelar det väl ingen roll vad som är uppdaterat En skillnad är att de blå G3-datorerna stöds men annars vet jag inte.

• Oregistrerad
  • 2001-12-10 12:45

bättre stabilitet och prestanda har jag läst, fast jag har inte provat ngn vers i os x så..

Apropå detta, var försvann dom här smidiga "inkl alla gamla uppdateringar" som 10.0.x uppdateringarna ju blev i och med 10.0.2 el vad det nu var.

Nu måste man ju köra 4-5 olika efter man installerat 10.1 för o ha alla uppdateringar. jobbigt

1
Bevaka tråden