Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe jobbar på men var är Macromedia?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Think Secret kan man nu läsa om Photoshop/Imageready 7 och denna vecka visar de ytterligare bilder från programmen. Dessa verkar lovande, Adobe ger verkligen gas med sin utveckling även vad det gäller Golive.

Men vad håller Macromedia på med? Från dem har jag inte hört ett smack...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-12-10 15:41

Jag kommer inte ihåg var men jag har sett bilder på Dreamveawer för 10:an. så man kan anta att de kommer att porta hela portföljen. Det kommer!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Men vad håller Macromedia på med? Från dem har jag inte hört ett smack...

Macromedia släppte Freehand 10 för X i juni i år. Se mer här.

Ja, Freehand känner jag till. Använder ju 9:an här på jobbet men glömde bort det programmet i all upphetsning...

  • Oregistrerad
  • 2001-12-11 07:41
Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:

Men vad håller Macromedia på med? Från dem har jag inte hört ett smack...

Utom Freehand så tror jag vi inte kommer se mycket ifrån Macromedia. Deras representanter pratar bara windows nuförtiden. Ser man på deras produktportfölj så finns det redan idga en hel del program som funnits för mac, men som inte finns för mac mer.

För egen del så skulle jag inte investera i Macromedia programvaror på macplattformen. Jag ser ingen ljusning hos Macromedia ännu.

Adobe däremot vet hur viktig deras macmarknad är.

Hittade detta på Macromedias hemsida:
Macromedia product support for Mac OS X

Macromedia is excited about Apple´s latest operating system and is committed to creating native "carbonized" Mac OS X versions of our products in the future. FreeHand 10 is the first carbonized Macromedia product.

For those Macromedia products not "Carbonized," we plan to release Carbonized versions of our applications in the next full product releases. We expect that these releases will include Mac OS X support as one of many features of the release, and anticipate that the upgrades will be priced in line with our current upgrade pricing model. Registered customers of Macromedia products are entitled to special upgrade... blabla.

Mycket snack och liten verkstad, eller har de helt enkelt lyckats "lägga locket på" och på så sätt stoppa alla läckor...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-11 16:18

iLike: Det kan ha varit på imacsidan.nu du såg bilder på Dreamweaver i OS X. Men den bilden de hade var dock ganska uråldrig, detta för att på skärmen saknades en apple-meny. DVS de använde PB eller en inte allt för färsk beta av OS X 1.0.

1
Bevaka tråden