Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppnar man filer som slutar på .wps?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är det någon som vet hur man öppnar filer som slutar med ändelsen wps? Har ingen ani9ng från vilket program dessa kommer, men en kompis till mig har fått några filer som han inte kan öppna. Jag gissar på att dessa filer på något sätt kommer från Photoshop, men jag är inte säker. Då varken jag eller min polare har Photoshop, så vet jag inte riktigt vad man ska göra. Någon som har några tips?

• Medlem
  • 2005-05-15 21:46

WPS = Microsoft Works document
(ingen aning om vilket Mac-program man kan använda dock...)

Tackar för upplysningen. Får leta vidare, men nu har jag lite mer att gå efter.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-05-16 19:29

WPS skulle jag nog tolka som WordPerfect. Öppnas lämpligen med MS Word.

• Medlem
  • Haparanda
  • 2005-05-17 08:32

Det är knepigt att öppna dessa filer. De går att öppna via Word men då får man konvertera till enbart text och sedan rensa bort en massa skräptecken i start och slut av dokumentet.

Ursprungligen av pekka:

Det är knepigt att öppna dessa filer. De går att öppna via Word men då får man konvertera till enbart text och sedan rensa bort en massa skräptecken i start och slut av dokumentet.

Ingen chans att få med eventuella bilder från dokumentet?

Frågor av den här typen får man svar på här:

http://filext.com

• Oregistrerad
  • 2006-01-22 17:49

Det är ett MS Works dokument, har själv problem med konverteringen. Skulle bli djupt tacksam ifall någon vet hur jag kan konvertera dessa filer till exempelvis .rtf eller .doc!?

EDIT: Det bästa än så länge verkar vara att välja "Recover Text from Any File" alternativet längst ner i Convert file fönstret som visas när du öppnar dokumentet i MS Word. Dock så hamnar en del text huller om buller, vilket blir lite svårt att urskilja vad som egentligen ska vara var.

Suck. Viva la Standarder!

Ursprungligen av superstoffe:

Det är ett MS Works dokument, har själv problem med konverteringen. Skulle bli djupt tacksam ifall någon vet hur jag kan konvertera dessa filer till exempelvis .rtf eller .doc!?

MacLink Plus Deluxe

Supported file formats

• Oregistrerad
  • 2006-01-22 22:53

Tack så mycket!

1
Bevaka tråden