Vad tror ni om Minis utveckling? Kommer den att bli en parentes i historien, rätt just nu men inte så mycket mer. Som jag ser det har den ju vissa begränsningar för att utvecklas. Processorn är ju en.
Om den uppgraderas, vad skulle den kunna ge?
Per S
Jag tycker den är helt rätt, även för framtiden.
För 90% av konsumenterna har den tillräckligt med prestanda för att surfa, maila, ordbehandla, koppla till digitalkameran och lyssna på MP3 / iTunes. Möjligtvis saknas spelen, men man kan väl köpa en Playstation till barnen?
Priset är OK men borde enligt min mening kunna gå ner en aning. Jag tycker att uppdraget för denna tingest är att döda alla stora feta PC-burkar som står på golvet och väsnas hemma hos Svensson. Det är bara datanördar och extrem-prestanda-slukare som behöver dessa.
Med tanke på priset skall inte en Mini uppgraderas. Den är "färdig". Du har råd att köpa en ny om tre år. (Fast de borde haft 512 MB i från början.)
Vad menar du att den har för begränsningar? Som mina föräldrar skulle uppleva? Som jag ser den är den överlägsen vilken stor bullrig ful PC som helst. Jag tror att PC-sidan kommer att kopiera denna snart. Det närmaste som finns är väl mini-ITX (vart tog nano-ITX vägen) som visserligen är tyst men som är större och är mera en byggsats.