Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min programmapp bara försvann?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-18 10:30

Hej!

Satt vid macen ida när helt plötsligt hela min program mapp fanns på skrivbordet..? fattar inte varför och de går inte att flytta tillbaka den... HJÄLP!

• Oregistrerad
  • 2005-05-18 10:57

Va???
Det var späjsat

Det finns inte kvar en programmapp där den skall vara, så att du råkat göra en kopia på skrivbordet? (...fast även det borde man ha märkt...)

Programmappen skall ju inte kunna flyttas (hur som helst) och därför skall du inte kunan lägga tillbaka den på skrivbordet heller.

• Medlem
  • 2005-05-18 11:06

DÄr min program mapp ska ligga heter de nu Applications är helt tomt.... Hela min program mapp finns på skrivbordet.. och jag kopierade inget... märkte de efter jag hade installerat virtual pc! det roliga är att virtual pc finns nu inte heller kvar på datan..... :S försvann framför ögonen på mig... Installerade osx på nytt igår och installderade alla program nu.... fan satt med de i timmar.... Jag kan inte flytta tillbaka program mappen eller ersätta...

• Oregistrerad
  • 2005-05-18 11:23

Det går iofs flytta tillbaka, men de nskall inte hoppa iväg och ersättas av applications av sigsjälvt.
Du borde ha gjort något mer än att installera VPC, och får man veta det så är det lättare att få ordning på allt (ex.v hände det innan efter elelr under tiden du installerade alla program; har du fibblat med username etc.).

• Medlem
  • 2005-05-18 11:25

det hände under installationen av virtual pc...! det funkade bra imorse inga problem inget.... under tiden jag installerade virtual pc... så fanns program mappen på skrivbordet... jag har inte gjort något... det första jag gjorde ida är att installera virtual pc... Installera om hela systemet igår.. Clean Install!

• Oregistrerad
  • 2005-05-18 11:26

Ring supporten på microsoft och fråga dom, det är ju därifrån du köpt VPC...
Ett program man installerar med sudo kan iofs flytta programmappen, men det låter verkligen oroväckande tycker jag.

• Medlem
  • 2005-05-18 11:26

Verktygsprogram mappen försvann oxå...! gud...
Program försvinner framför ögonen på mig!

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-18 12:02
Ursprungligen av icep:

Verktygsprogram mappen försvann oxå...! gud...
Program försvinner framför ögonen på mig!

Har du ett svenskt system. Kan vara så att OSX råddar med Program mappen och Applications. Det har hänt tidigare att OS X råddar med andra srpåk än grundspråket.

Kan man installera VPC mannuellt ?

• Medlem
  • 2005-05-18 12:03

Jag installerade VPC från install filen.... Orkar inte mer... får väl göra ny install...

1
Bevaka tråden