Nej, internet märker inte att du har interna ip-adresser. Internet ser bara din Airport och det ip-nummer den använder. Vilket kan du se i fliken "Internet" i "Airport Administrationsverktyg". På "andra sidan" Airport sitter dina klientdatorer och har fått interna ip-adresser. När du går ut på internet översätts (NAT) dessa adresser till Airportens externa ip-adress. Airport håller reda vart dataströmmarna ska gå. Det kan tilläggas att Airport får två ip-adresser: en extern ip-adress och en intern ip-adress (i mitt exempel 10.0.1.1).
Har jag varit otydlig? Du ska INTE ÄNDRA något under fliken "Internet" i "Airport adminstrationsverktyg". Eftersom du sa att du kunde använda en av datorerna i taget via Airport har jag dragit slutsatsen att den är korrekt inställd?
Inställningen av DHCP enligt den bifogade bilden i tidigare inlägg ska du göra på de egna datorerna, så att Airport tillåts dela ut NYA interna ip-adresser i serien 10.0.1.XXX. Öppna nätverksinställningar, välj Airport, flik "TCP/IP", välj "Med DHCP", klicka för säkerhets skull på "Förnya DHCP-tilldelning". Kolla att du har kontakt med Airport.