Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man bränna en DVD-skiva direkt från miniDV-kamera?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-19 18:09

Kan man bränna en DVD-skiva direkt från miniDV-kamera utan att behöva tanka in materialet till hårddisken?
Om det inte går hur skall man på ett så enkelt sätt som möjligt bränna en DVD-skiva, det ska bara vara råmaterialet. Materialet skall alltså inte redigeras och inga menyer skall skapas, allt skall bara vara enkelt och det ska gå så snabbt som möjligt.

Jag har en G5:a dubbla processorer 2GHZ, 2.5 ramminne. Jag har FCP 4.5, iMovie, iDVD.

Tack på förhand!
Patrick

Ursprungligen av patphi:

Kan man bränna en DVD-skiva direkt från miniDV-kamera utan att behöva tanka in materialet till hårddisken?
Om det inte går hur skall man på ett så enkelt sätt som möjligt bränna en DVD-skiva, det ska bara vara råmaterialet. Materialet skall alltså inte redigeras och inga menyer skall skapas, allt skall bara vara enkelt och det ska gå så snabbt som möjligt.

Jag har en G5:a dubbla processorer 2GHZ, 2.5 ramminne. Jag har FCP 4.5, iMovie, iDVD.

Tack på förhand!
Patrick

Finns väl inbyggt i senaste iDVD.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-19 22:51
Ursprungligen av Svante S:

Finns väl inbyggt i senaste iDVD.

I så falll hur använder man det?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 07:51
Ursprungligen av patphi:

I så falll hur använder man det?

Om du vill använda OneStep DVD ansluter du din digitala videokamera till datorn med en FireWire-kabel. Sedan aktiverar du kameran och kontrollerar att den är i VCR-läge.

Klicka på OK och mata in en tom skiva. OneStep DVD spolar tillbaka bandet, importerar videon och bränner den på DVD-skivan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-20 07:58
Ursprungligen av frafilm:

Om du vill använda OneStep DVD ansluter du din digitala videokamera till datorn med en FireWire-kabel. Sedan aktiverar du kameran och kontrollerar att den är i VCR-läge.

Klicka på OK och mata in en tom skiva. OneStep DVD spolar tillbaka bandet, importerar videon och bränner den på DVD-skivan.

Tack ska du ha. Jag skall prova detta!

1
Bevaka tråden