Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mathematica och Matlab för student på Chalmers?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-20 17:10

Jag har nyss köpt en Powerbook och tänkte att jag skulle skaffa Matlab och Mathematica. Jag hade hört att det skulle vara hur lätt som helst för en student här på Chalmers; 50 spänn för Mathematica och 500 för Matlab nere i Cremona. Näpp. Mathematica-skivan slut för säsongen och Matlab är det bara att glömma var beskedet jag fick. Chalmers licens-nissar gillar tydligen inte Mathworks sätt att göra affärer fick jag höra på ett ställe, någon annan trodde att studentkåren (som tydligen ska sköta kontakten med Wolfram det här året, vilket jag tycker låter mycket konstigt) hade misskött sina åtaganden. Alltså; hur får jag tag i programmen?

• Medlem
  • 2005-05-20 18:57

Skriv in dig på några kurser på KTH, boka en justnu-biljett på SJ ... resten klurar du ut själv.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-20 19:36

har du prövat på cremona på Chalmers Lindholmen?
- Mer sjönissar och mindre ingenörer där

när jag själv läste vid Chalmers och skaffade Mathematica var det egentligen endast registreringsnummret som var det intressanta i den köpta CD'n. Jag är inte säker, men jag tror inte ens en Mac-version var med på CD'n. (Möjligen gick den att ladda ner från wolfram...).

i varje fall, iväg till soliga Lindhomen med dig

/m

• Oregistrerad
  • 2005-05-20 22:20

Jag gick in på Wolframs US hemsida och klickade i Sverige och student och fick följande tips:

DoubleClick AB
Knipplagatan 6
SE-414 74 Göteborg
Sweden

Vad gäller Matlab så gick jag in på deras Svenska web plats: mathworks.se och klickade mig fram via Sweden och student, och då fick man upp priser som var ca 99 USD för grundversionen, tilläggspaket är extra.

Lycka till

Mathematica ska finnas att låna på biblioteket.

• Medlem
  • 2005-05-21 10:10

Vilket bibliotek?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-21 14:13

inte arkitekturbiblioteket iaf

• Medlem
  • 2005-05-21 14:40

... och inte Chalmersbiblioteket heller.

Vad jag vet är det en uni-iso iaf så det ska inte vara några problem vad gäller mathematica /Viktor

• Medlem
  • 2006-02-09 14:10

Ny "Start-DVD" ute. http://licenser.gu.se/dvd/

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-09 21:55

Varför klaga? Skönt att slippa matlab ju.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-02-09 22:29

då va man snart klar, underbart att slippa matlab för all framtid!

1
Bevaka tråden