Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det beror rätt mycket på kameran det. OSX klarar många kameror direkt och har nedladdningsprogram som standard, medan i OS9 behöver man installera drivrutiner såväl som nedladdningsprogram, men de följer oftast med kameran.
kameran borde i alla fall dyka upp på skrivbordet.
Nej, det borde den inte alls. Det beror på kameratyp. Jag har kört en Canon A70 mot min Pismo, funkar bra med installerad mjukvara, men den kommer inte upp på skrivbordet och därmed punkt.
Graphic converter är billigt och kraftfullt. Gratis om man står ut med 30 sekunders väntetid på att det startar. Nikon View är gratis men det kan hända att man måste vara registrerad nikonägare för att kunna ladda hem programmet. Kolla med nån du känner som har en Nikonkamera. Canon kanske har nåt liknande.
Använder Kodak Easyshare (connection software 2.8). Först till en kodak och sedan till en panasonic. OS 9.2.2. Gratis!
Nu hittar jag den tyvärr inte längre på kodaks hemsida, lägsta kravet är ändrat till OS X.
De har alltså tagit bort OS9-versionen? Det är ju oförskämt! När man slutar stödja OS9 så har man lämpligtvis kvar länk till sista versionen, med en liten notis om att den inte längre utvecklas och kanske inte ens supportas, men man tar inte bara bort den!
Canons egen Image Brower version 3.6 funkar perfekt med OS9.2, i bruksanvisningen står det "system 9", så den borde gå men 9.1 också. Image Browser är alltså nedladdningsprogram för kameran, inte bara "bildbläddring" som namnet antyder.
Finns med på CD-skivan som följer med en Powershot.