Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att handla i Music Store - "ändrat ditt konto"

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har nu hela dagen försökt att handla via iTunes Music Store. Men hela tiden säger den att jag har ändrat min konto-inforation och att jag måste godkänna ändringarna. Har gått in på apple.se och kontrollerat mitt konto där och kollat mitt konto i Music Store. har trippelkollat kortnummer, utgångsdatum m.m.
Någon annan som har haft samma problem och har någon lösning? Som inte går ut på att skapa ett nytt konto hos Apple?
Mvh

  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 18:15

Samma problem för mig...

/P

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-21 19:30

Samma här

samma för mig med.......har suttit och försökt upprepade gånger.....måste verifiera "billinginformation" men det funkar i alla fall inte

Fixa detta Apple

Jan

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-21 23:58

Har någon lyckats lösa det här problemet? Har samma problem och jag är säker på att adressen på kontot stämmer med kortets adress. Tror att det kan strula annars.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-22 00:25

Jag fick samma fel tre gånger men den fjärde gången fungerade det att köpa. Trägen vinner!

Skulle precis skriva en rad om det, efter säkert 20 försök i dag, men då gick det till slut.
99mac är en faktor att räkna med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-22 01:42

För mig funkade det igen när jag åter matade in de tre kontrollsiffrorna som finns på baksidan av VISA-kortet.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-23 11:59

Funkade plötsligt för mig också, det enda jag ändrade var att lägga in ett mellanslag mellan de tre första och de två sista siffrorna i postnumret. Kan det verkligen ha gjort skillnad?

De kanske har någon kille som sitter där och granskar såna här saker manuellt och släpper in en om man bevisligen skrivit in rätt info? Skumt var det i alla fall.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-23 14:04

För mej funkar det fortfarande inte. Har försökt med allt. Men det är ju konstigt eftersom jag har lyckats köpa en gång och sedan inte gjort någon ändring. Har skrivit till suporten men de bara hänvisar till att man ska kolla att allt stämmer

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-23 14:22

Äntligen. Följde ditt tips gurne och la in ett mellanslag i postnumret och då gick det. YES!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-23 15:37
Ursprungligen av gunek:

Äntligen. Följde ditt tips gurne och la in ett mellanslag i postnumret och då gick det. YES!

Kul att kunna hjälpa till! Visst är det skumt att något sånt ska göra skillnad, det borde de verkligen fixa. Alla potentiella kunder läser väl inte på 99mac..

Otroligt! Ett mellanslag i postnummret hjälpte mig med, efter att ha försökt minst 20 ggr!
Underbart!

Funkade för mig med! Riktigt skönt, och märkligt!
Dessutom, om man vill lägga på ett mellanslag på sitt konto i Apple Store, får man ett felmeddelande att alla siffror i postnumret ska ftå ihop...

Vilken "Köp"-knapp används?

När jag hade samlat på mig ett gäng album och sedan gick till kundvagnen och valde Köp (nere i högra hörnet), så fick jag ovanstående problem. Efter att ha studsat runt detta problem mailledes med Apples support, så bad de mig att handla "rad för rad", dvs nyttja Köp-knappen för varje Album. Då funkade det för alla album utom ett.

Jag har, just nu, siffrorna i postnumret samlade. Ska prova att omgruppera.

Fungerar!

Efter att ha delat upp postnumret så fick jag ner även sista albumet. Magiskt...

Tack, tack!

Ursprungligen av Jocke08:

Funkade för mig med! Riktigt skönt, och märkligt!
Dessutom, om man vill lägga på ett mellanslag på sitt konto i Apple Store, får man ett felmeddelande att alla siffror i postnumret ska ftå ihop...

Exakt! Apple borde se över det här med "buying experience" innan de skryter mer om det. Det är precis sådana här inkonsekvenser som, i kombination med total avsaknad av feedback-länkar etc, ger ett användarovänligt intryck. Det ska vara lätt och roligt att handla, det var väl tanken?

Själv lyckades jag handla de första dagarna utan problem, sedan dök de här eviga meddelandena med den påstått ändrade kontoinformationen upp. Och just eftersom jag vet att Apple Store inte klarar mellanslag i postnumret funderade jag aldrig på att ändra där. Man tror ju att det ska vara på samma sätt...

Men nu funkar det. Tack för tipset! Samtidigt undrar jag om folket i Cupertino-bubblan någonsin kommer att upptäcka sådana här småfel på andra sidan jorden och bry sig om dem?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 23:03
Ursprungligen av Fikonhjul:

Exakt! Apple borde se över det här med "buying experience" innan de skryter mer om det. Det är precis sådana här inkonsekvenser som, i kombination med total avsaknad av feedback-länkar etc, ger ett användarovänligt intryck. Det ska vara lätt och roligt att handla, det var väl tanken?

Själv lyckades jag handla de första dagarna utan problem, sedan dök de här eviga meddelandena med den påstått ändrade kontoinformationen upp. Och just eftersom jag vet att Apple Store inte klarar mellanslag i postnumret funderade jag aldrig på att ändra där. Man tror ju att det ska vara på samma sätt...

Men nu funkar det. Tack för tipset! Samtidigt undrar jag om folket i Cupertino-bubblan någonsin kommer att upptäcka sådana här småfel på andra sidan jorden och bry sig om dem?

Tur man lärt sig kika in här på 98Mac så fort man knasar med Macen.
Nu funkade det att handla igen
håller med om dålig supportinfo...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 13:59

Exakt samma fel hos mig oxå sen ett par veckor tillbaka. Det började efter att jag försökt handla från farsans dator. Jag slog nyss in ett mellanslag o nu laddar en D.A.D platta hem för fulla segel. Vet någon om man måste ange det där säkerhetsnummret varje gång det blir fel, den rutan var tom nämligen?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-29 23:01

Fick samma problem med att handla som alla andra beskriver i den här tråden. Besökte 99mac och döm av min förvåning när det visar sig att andra har samma problem. Följde tipset om att stoppa in ett mellanslag i postnumret och vips så FUNKAR det!

99mac rules!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-29 23:56

Stort tack för tipset!
Det avhjälpte mitt problem också

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-25 21:06
Ursprungligen av Martin Frykberg:

Otroligt! Ett mellanslag i postnummret hjälpte mig med, efter att ha försökt minst 20 ggr!
Underbart!

Samma här....mellan slag mellan 862 och 40 i postnumret 862 40
Då funkade det....fu vilken tabbe programmeringsnissarna gjort.
Rätta till detta Apple....som gjort att missa kunder
Nu funkar musikköpen igeeeeennnn
Jan S

Ursprungligen av gurne:

Funkade plötsligt för mig också, det enda jag ändrade var att lägga in ett mellanslag mellan de tre första och de två sista siffrorna i postnumret. Kan det verkligen ha gjort skillnad?

Tydligen. För det fungerade för mig också.

jupps. gjorde susen. weird...

Ja här funkar det också att infoga ett mellanslag i postnumret. Underligt att det ska vara så viktigt och att man inte kan få veta det av Apple.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2005-05-23 14:59
Ursprungligen av Jocke08:

Hej.

Har nu hela dagen försökt att handla via iTunes Music Store. Men hela tiden säger den att jag har ändrat min konto-inforation och att jag måste godkänna ändringarna. Har gått in på apple.se och kontrollerat mitt konto där och kollat mitt konto i Music Store. har trippelkollat kortnummer, utgångsdatum m.m.
Någon annan som har haft samma problem och har någon lösning? Som inte går ut på att skapa ett nytt konto hos Apple?
Mvh

Vart någon stans på apple.se kan du kontrollera ditt konto? Hittar ingen stans, förutom på .Mac, där jag kan skriva in mitt kortnr.

För ett enkelt mellanslag funkar inte hos mig.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-23 15:36
Ursprungligen av MatsOlov:

Vart någon stans på apple.se kan du kontrollera ditt konto? Hittar ingen stans, förutom på .Mac, där jag kan skriva in mitt kortnr.

För ett enkelt mellanslag funkar inte hos mig.

Tror han menar i själva Itunes, kontoinformationen kommer upp där efter man loggat in på Music Store.

Mitt med! Tack!

Den stora frågan är: VARFÖR gör inte Apple något åt detta!? Är det någon som meddelat dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 18:58
Ursprungligen av carlsson:

Är det någon som meddelat dem?

Jepp.

1
Bevaka tråden