Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min presentation

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad jag vet har jag ännu inte presenterat mig för er här på 99Mac, även fast jag jag redan har hunnit med cirka 350 inlägg och varit medlem här i över ett halvt år. Nu är det dock dags.

Jag heter Simon, är en jobbig tonåring som så många andra i min ålder; 14 år är vad jag är. Jag går i dålig skola i en tråkig förort till Stockholm där inte speciellt mycket händer. På fritiden träffar jag kompisar, sitter framför datorn, lyssnar på musik och gör sådant jag helt plötsligt får lust för.
Immortal Technique, Jedi Mind Tricks och Afu-Ra är de grupper som jag lyssnar mest för, ladda ner eller köp för att avgöra ifall jag har en bra eller dålig smak :-).

Hur jag blev intresserad av mac har jag ingen anning om, de enda minnena jag har som rör Apple vars ålder överstiger ett år är en annons för iMac G4:an och att jag under hösten 2003 brukade gå in på Apples sida för att titta på nedräkningen till Panther-släppet.
Varför Apple inte marknadsför sig mer tycker jag är helt oförståeligt. Vissa anser att man måste skaffa sig "lojala köpare" och det är väl sant men reklam är väl inte likhetstecken med "Spara XXX kronor JUST NU!", reklam kan väl lika väl bestå av en bild på en iMac? Det gjorde iallafall den iMac-reklamen jag och alla mina kompisar såg; jag var kanske 11 år gammal när jag såg den reklamen och jag kommer ihåg vad jag och alla mina kompisar tänkte.

"Wow, den där är ju så snygg. En sådan skulle jag vilja ha..."

Nu har jag efter en lång, lång, lång väntan äntligen beställt en PowerBook G4 15". inLife får äran att förse mig med den eftersom jag tycker att de har skött sig bra när jag har kommit och stört dem genom att prova och endast prova deras produkter flera gånger i månaden under en lång tid.

Det här blev min konfiguration:

PowerBook G4 15"

1.67 GHz PowerPC G4
80 GiB HDD
1.5 GiB RAM
128 MiB ATi Radeon 9700
SuperDrive

Med min mac tänker jag göra filmer, göra skolarbeten, synka min T68i med datorn, använda iCal som min första kalender, lyssna på min musiksamling, surfa, leka i Terminalen, lära mig Java eller C++, plugga in diverse släktingars och kompisars digitalkameror, göra fotoalbum med bilder av min brorsdotter, sitta ute och surfa på någon annans nät och allmänt njuta av den fantastiska designen och stabiliteten.

Idag var jag hemma hos en kompis som har en dual 800 MHz Power Mac G4 tillsammans med en Cinema Display av den "gamla" modellen. Jag gjorde seriösa försök att få den att krasha. Jag öppnade följande program samtidigt;

Flash
Dreamweaver
Soundtrack
Photoshop CS
iTunes
Adium X
iPhoto
Quicktime
iMovie
Mail
iChat

(OBS, jag kan ha glömt några)

När programmen öppnades hade jag redan MSN och safari uppe. Ingenting hände, datorn fungerade helt normalt, lät bara lite.

Så jag bestämmde mig för att verkligen "döda" den:

Importera hela iRobot till ImageReady
Spela en film i QT
Spela en film i iMovie
Spela Promoe - These walls don´t lie i iTunes
Öppna fyra fönster med Aftonbladet i Safari
Öppna flera MSN-fönster
Dra musen fram- och tillbaka över dockan
Låt alla andra program vara öppna
Be datorn konstant utföra nya operationer så som att öppna någon bild, spela någon annan musik och så vidare.

Ingenting hände, datorn blev lite segare och under vissa perioder hackade dockan rejält när man drog över musen för att förstora den...

Power Macen körde Mac OS X, Jaguar version 10.2.8 .

Jag tror att jag har valt rätt typ av dator.

Jaha

Vår skola är väll inte så dålig, jämför med alla andra.... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-05-22 10:25
Ursprungligen av hansfilipelo:

Vår skola är väll inte så dålig, jämför med alla andra.... :rolleyes:

... om ni inte har Mac på skolan så är den väl dålig ...

OT:

Vår skola är en gammaldags skola som håller fast i allting dåligt som fanns förr i tiden.

Ursprungligen av Svampisen:

OT:

Vår skola är en gammaldags skola som håller fast i allting dåligt som fanns förr i tiden.

Windows?

Ursprungligen av Kristofer:

Windows?

Precis :D.
Vi använder PC-datorer med 500 MHz Celeron processorer och Windows XP till att köra PhotoShop, behöver jag säga att det är ganska segt:D?

1
Bevaka tråden