Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera PHP

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag installerade php5, apache och mysql med hjälp av WebserverX kit och fann snart att jag var helt lost. Med installationspaketet så har man helt nya sökvägar att förhålla sig till och jag reder helt enkelt inte ut det.

Så nu vill jag installera webserver enligt entropy igen. Frågan är då hur jag avinstallerar php5 etc. Är det någon risk att jag blir sittandes med två php'sar? kommer dom isåfall att ställa till det förvarandra?

Någon som vet hur man avinstallerar sånt här? På WebserverX hemsida får man inte mycket hjälp...

Ursprungligen av David Slättne:

jag installerade php5, apache och mysql med hjälp av WebserverX kit och fann snart att jag var helt lost. Med installationspaketet så har man helt nya sökvägar att förhålla sig till och jag reder helt enkelt inte ut det.

Så nu vill jag installera webserver enligt entropy igen. Frågan är då hur jag avinstallerar php5 etc. Är det någon risk att jag blir sittandes med två php'sar? kommer dom isåfall att ställa till det förvarandra?

Någon som vet hur man avinstallerar sånt här? På WebserverX hemsida får man inte mycket hjälp...

Vad var det som blev fel?

Ursprungligen av smozle:

Vad var det som blev fel?

Jag vet ärligt talat inte. Den här delen av tekniken är lite hemlig för mig. T.ex. så försökte jag redigera i php.ini för att ställa 'REGISTER GLOBALS = ON' och nu är det 'on' men php-skriptet jag försöker köra klagar fortfarande över att det är 'OFF'
Enligt den här tråden ska det bara vara å tuta å köra med nyinstallation över den gamla... (jag undrar jag...)
Med installationen av 'WebserverX kit' fick jag en fin liten ikon i systeminställningar som helt klart sitter kvar efter installationen av Entropy-lösningen.

1
Bevaka tråden