Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon nya Sony Ericsson K750i ännu?

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-17 23:51

TIGER TEMA Till K750i

Här är ett TIGER TEMA till världens bästa telefon!!!

Hoppas verkligen det är bra! Nu saknas bara telfonen som var i Malmö igår...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-19 18:22

En fråga om telefonen: Hur är batteritiden? Det är ju något som det inte görs reklam för överhuvudtaget nuförtiden, men i mitt tyckte är det fortfarande en mycket viktig faktor. Vad är era erfarenheter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-22 10:54

gurne: jag är inte direkt jätteimpad över batteriet tyvärr. Två dagar ung. sedan måste man ladda.. men kan säga att jag smsar och pratar rätt mkt

Ett par dagar tycker jag är okej med tanke på vad telefonen innehåller.
Jag vet inte hur du använder den men pratar och smsar du mycket ja då går batteriet åt.
3-4 dagar när den ligger och vilar sig bara räckte den för mig innan jag skickade den på lagning...
Den ska komma idag! Så äntligen får jag den.

Det blir bättre efter 4-5 rejäla laddningar. OBS, låt den sitta i lääänge, inte bara snabbladdet.

Då ligger min nya telefon på laddning då, fick vänta två veckor innan jag fick min utbytta telefon tillbaka.
Nu ska den få ladda avstängt i 15 timmar innan jag pillar på den igen.
Jäklar vad syr jag kommer bli om den krånglar igen.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2005-06-22 21:28
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Då ligger min nya telefon på laddning då, fick vänta två veckor innan jag fick min utbytta telefon tillbaka.
Nu ska den få ladda avstängt i 15 timmar innan jag pillar på den igen.
Jäklar vad syr jag kommer bli om den krånglar igen.

Tillåt mig gratulera till den förlorade telefonens återkomst! Angående laddning i 15 timmar - är det något som rekommenderas i manualen eller har du snappat upp det på annat håll? Jag förmodar att det går betydligt snabbare att ladda fullt vid "vardagligt" laddande?

Ursprungligen av Fantomen:

Tillåt mig gratulera till den förlorade telefonens återkomst! Angående laddning i 15 timmar - är det något som rekommenderas i manualen eller har du snappat upp det på annat håll? Jag förmodar att det går betydligt snabbare att ladda fullt vid "vardagligt" laddande?

Har inte kollat manualen men detta är väl typ fakta med nya batterier?
Samt att affären rekommenderade det. Nu är det bara 30 min kvar på 15 timmar...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2005-06-23 08:51
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Har inte kollat manualen men detta är väl typ fakta med nya batterier?
Samt att affären rekommenderade det. Nu är det bara 30 min kvar på 15 timmar...

Allmänna fakta och affärsrekommendationer ska man lyssna på. 15 timmar har gått nu...

Ja att snabbladda går ju fort, och ger "full batterimätare" men den går snabbt ner igen vid användning.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2005-06-22 21:48
Ursprungligen av sjovall:

Ja att snabbladda går ju fort, och ger "full batterimätare" men den går snabbt ner igen vid användning.

Menar du då att man alltid borde ladda cirkus 15 timmar för att verkligen ladda fullt?

iSync - 8 veckors begränsning

I iSync ställer man in hur många veckor framåt som iCal skall synkas med telefonen. Max antal veckor är 8. Är det ngn som vet hur man gör för förlänga alt ta bort den begränsningen?
(PowerbookG4, K750i, Tiger) Jag har fått sync-filerna från Esato:http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92741.
/J

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-06-23 00:23

Är det någon som har fixat problemet med att Mac OS X Tiger hänger sig när man kopplar ur USB-kabeln från datorn? (Har ingen Blue Tooth så det är ganska störande)

Ursprungligen av Ree_Tab:

Är det någon som har fixat problemet med att Mac OS X Tiger hänger sig när man kopplar ur USB-kabeln från datorn? (Har ingen Blue Tooth så det är ganska störande)

Den senaste mjukvaruppdateringen från SonyEricsson hjälper tyvärr inte. Det är nog en uppdatering av Tiger som ska till för att problemet ska försvinna. Hoppas 10.4.2 löser detta.

/M

Jodå den fick till och med ligga 18 timmar innan jag plockade loss den.
Började tjafsa med den på en gång över med en massa saker från gamla telefonen (bilderna tagna med en T610 ser bättre ut på K750an än i T610). Sedan konfigurering av blåtand med Macen och så provade jag att synka.
*bom*
Allt fungerade direkt. Nu har jag gjort en spellista som jag tänkte tanka över.

Första timmen har gått och telefonen fungerar perfekt.

Två timmar till har gått och telefonen fungerar som jag har förväntat mig.
Har inte hängt sig en enda gång (än så länge...) och allt fungerar.
Håller på att fylla den med 10 mp3or som jag tänkte ha som spellista för mig själv.
Men det är klart sjukt att prata i telefon med stereoheadsettet, personen som ringer hörs i hela skallen inte bara i ena örat klart spejsat.
Nu ska jag bara hitta på ett bra magisk ord som jag kan starta röstavlyssningen för att styra telefonen.

Är det någon som har koll på när stöd för iSync kommer? Kalendersynkning är ganska viktigt för min del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 15:05

Mattias Hedman: Syncingen fungerar på mac? What?

Jag hade rätt skoj med min SonyEricsson K750i igår tillsammans med iTunes och DVD-Spelaren..
En kille på Creativebits skrev en liten artikel om hur man kunde utnyttja Bluetooth i mobilen på ett roligt sätt.. Som en fjärrkontroll, perfekt då man e rätt lat

Kika in mera här!

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Jag hade rätt skoj med min SonyEricsson K750i igår tillsammans med iTunes och DVD-Spelaren..
En kille på Creativebits skrev en liten artikel om hur man kunde utnyttja Bluetooth i mobilen på ett roligt sätt.. Som en fjärrkontroll, perfekt då man e rätt lat

Det här verkar ju hur coolt som helst.
Har gjort alla steg som du beskrev längre ner. Men när jag ska ansluta till min powebook genom min k700 så funkar det inte.
Vet du vad felet kan vara? Tycker det är konstigt att den inte kan ansluta när den hittar min dator

Har inga som helst problem med att skicka filer mellan telefon <-> dator.

Ursprungligen av patriccarlsson:

Det här verkar ju hur coolt som helst.
Har gjort alla steg som du beskrev längre ner. Men när jag ska ansluta till min powebook genom min k700 så funkar det inte.
Vet du vad felet kan vara? Tycker det är konstigt att den inte kan ansluta när den hittar min dator

Har inga som helst problem med att skicka filer mellan telefon <-> dator.

Japp det är verkligen coolt när det fungerar..
Jag har för mig att jag hade samma problem och löste det genom att öppna Bluetooth inställningar
och skapa en ny profil och bocka för att man kan styra tangentbordet/datorn eller vad det nu stod..

  • Oregistrerad
  • 2005-06-25 14:59

Fan jag förstår inte riktigt hur man sa få detta att funka.

Ska kanske tilläggas att jag är en switcher. Men är det någon som skulle kunna skriva en lättare beskrining på hur man gör?

Ursprungligen av Ian.C:

Fan jag förstår inte riktigt hur man sa få detta att funka.

Ska kanske tilläggas att jag är en switcher. Men är det någon som skulle kunna skriva en lättare beskrining på hur man gör?

1. Ladda ner och öppna .zip filen som innehåller Bluetooth filerna för iTunes, Keynote och DVD-Spelaren som finns längst ner i artikeln på Creativebits

2. Använd "Skicka fil" via bluetooth, och skicka .hid filerna till din telefon

3. Din telefon kommer då att ploppa upp att filerna lagts i "Fjärrstyrning"

4. Gå sedan till Fjärrstyrningsmappen som ligger under "Underhållning"

5. Se till att Bluetooth är igång på din mac och öppna iTunes, Keynote eller DVD-Spelaren

6. Tryck på en av Bluetooth profilerna i din telefon t e.x iTunes och välj sedan att ansluta till din dator..

7. Sedan styr du med knapparna och kan bläddra via joysticken..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-26 16:23

Jag vill ha iSync fungerades!!!!!

Nu fungerar iSync i Tiger - följ instruktionerna

Ursprungligen av 20Hz:

Jag vill ha iSync fungerades!!!!!

Det här löste allt för mig i Tigern!
Tack Danmark!

http://commy.dk/blog/65/

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-06-27 12:05

Fråga om bluetooth adaptrar som passar för synknig och fjärrstyrning med K750i?
Belkin har en bluetooth adapter som är något billigare än D-link. Någon som provat den?
Eller skall jag ta D-link adaptern i varje fall och ta det säkra före det osäkra?
Har själv en PB Titanium som ju är utan bluetooth.

http://www.officestore.se/?cat1id=0&famid=0&manid=0&oid=etailer-product&catgr=0&cat2id=0&_locale=1&viewMode=3&prodid=24841

K750i som modem till Powerbook G4

Är det ngn som vet hur man får K750i att fungera som modem till en Powerbook G4? Jag har Vodafone. Jag har pratat med Vodafone, SonyEricsson och Apple men inte fått ngn hjälp som hjälpt.

Ursprungligen av jfholm:

Är det ngn som vet hur man får K750i att fungera som modem till en Powerbook G4? Jag har Vodafone. Jag har pratat med Vodafone, SonyEricsson och Apple men inte fått ngn hjälp som hjälpt.

Enklast är om du har Bluetooth och Mac OS X (Jaguar och frammåt) i PowerBooken. Har du det? Vilken utrustning har du?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Enklast är om du har Bluetooth och Mac OS X (Jaguar och frammåt) i PowerBooken. Har du det? Vilken utrustning har du?

/M

Jag använder BT och MacOS X Tiger. Det har fungerat smärtfritt med min gamla T610. SE säger att de inte har script till macen.

Bevaka tråden