Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icons

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-23 22:06

Hej,

När jag laddar hem filer via Safari lägger sig filerna alltid längst ned till höger på skrivbordet, "ovanpå" varandra. Det är oehört irriterande då det inte finns någon shortcut för att uppdatera skrivbordet, men främst för att det inte fungerar som vanligt. Hur ska man göra för att få ordning på oredan?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-05-23 22:13

Klicka på skrivbordet, ta "View" och "show view options" (eller vad det heter på svenska) och prova dig fram till nåt du gillar genom att testa t.ex. "snap to grid" och/eller olika varianter på "keep arranged by..."

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-23 23:58

Du kan ju också prova byta mapp som Safari lägger nedladdade filer i, via Preferences -> Save Downloaded files to...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-24 02:09

Angånende ikoner på skrivbordet, kanske är off-topic så jag borde skapa en ny tråd, men men..

Jag vill ha mina ikoner längst upp till vänster på skrivbordet, vilket funkar för mappar + annat jag lagt det själv, men så fort jag startar om datorn lägger sig hårddisken längst upp höger. Detsamma gäller saker jag mountar (cd, ipod osv)
Finns det något sätt att fixa detta? Kanske borde fråga på macosxhints, men tänkte att när det ändå fanns en tråd med (nästan) samma ämne så...

1
Bevaka tråden