Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en G3/300 AV tower som vägrar svälja 10.3. Har testat att byta både hårddisk och CD-läsare men med samma resultat: Den bootar upp från CD:n och tuggar på ett tag, sedan övergår äpplet i mitten till en ring med ett snedsträck över...och då stannar allt av. I övrigt funkar den utan minsta strul med 9.2.2. Några idéer?

rätt Firmware?

?

Ursprungligen av Pocahontas:

rätt Firmware?

Hmm...nu har jag pysslat mer med PC än Mac de senaste fem åren, men såvitt jag minns går det väl inte att uppdatera firmware på en "oldworld"-Mac...?

Är det en "Yosemite" du har? Alltså en blå-vit? Då är firmware-uppdateringen här:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58374

Nope

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Är det en "Yosemite" du har? Alltså en blå-vit? Då är firmware-uppdateringen här:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58374

Det är en gammal "begie" G3 vettu.

Ursprungligen av PowerMac:

Det är en gammal "begie" G3 vettu.

Vad är maskinkravet för Panhter?? Har för mig att det inte går att köra mer än Mac OS X 10.2.8 Jaguar på en beige Mac då kravet är USB. Kan endast installera Jaguar på min Beige desktop resp tower.

Aahh...

Ursprungligen av Bengt Eriksson:

Vad är maskinkravet för Panhter?? Har för mig att det inte går att köra mer än Mac OS X 10.2.8 Jaguar på en beige Mac då kravet är USB. Kan endast installera Jaguar på min Beige desktop resp tower.

Ja, det är nog som du säger. Vilken nytta man fick av 10.3-skivorna nu då...*not*. Nåja, får ragga efter Jaguar då. Tack för svaret!

Stopp!
Finns program som kan ta dig förbi det kravet på USB.
Sök på forumet det finns tips om det jag kommer inte ihåg vad programmet heter...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Stopp!
Finns program som kan ta dig förbi det kravet på USB.
Sök på forumet det finns tips om det jag kommer inte ihåg vad programmet heter...

Tack! Hittade tråden om xpost och det funkade, nu rullar installationen

1
Bevaka tråden