Vad har du för problem? Jag har inga alls. Det som gäller är att välja rätt drivrutin på M-Audios hemsida... (Jag kör Q-Base förresten...)
Jodå, jag brukar se till att ha den senaste drivrutinen installerad. Den brukar uppdateras hyfsat ofta och det är förstås bra, men det känns också som ett tecken på att den har haft ganska många buggar..
Och jo, drivaren har blivit bättre med tiden och för det mesta funkar det ok för mig också. Men inte alltid - och vid de tillfällen det strulat så har det visat sig att det är enklast av avinstallera och sen installera på nytt..
Men nu är det inte bara drivaren jag är lite missnöjd med. Det är också hårdvaran, eller närmare bestämt kontakterna. Jag har stora problem med glappkontakt på utgångar och hörlurskontakten. Och då är det inte så att jag ständigt kopplar i och ur kontakterna - nä, kortet står bara stilla i studion.
Dessutom är kontakterna inte fästa i höljet utan bara i direkt på kretskortet och det känns inte alls stabilt. Något kommer garanterat att gå sönder med tiden..
(och jag måste erkänna att jag sneglar lite avundsjukt mot Edirols kort som har en limiter på ingången.. jaja, jag kan leva utan den och löser det på annat sätt, men det hade varit attans trevligt att ha)
För den intresserade kan jag också berätta att jag kör Cubase SX 3 på en dual 1,8 GHz G5 med 1,5 Gig ram. Och för närvarande har jag OS X 10.3.9 - ska nog snart uppdatera till 10.4 men vågar inte göra det så länge jag är mitt uppe i ett projekt..