Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XCode vill inte kompilera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-25 22:03

Tjo tänkte leka lite med xcode, men den vill inte kompilera (Pure Java). Allting under Build-menyn är gråmarkerat har jag missat något pinsamt?

Det är inte lätt att svara på med så lite information. Vad är det för typ av projekt, vilken version av XCode och OS X kör du?

Har du testat att bygga nåt av exempel projekten som finns under /Developer/Examples/Java ?

Joakim

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-27 03:52
Ursprungligen av jocked:

Det är inte lätt att svara på med så lite information. Vad är det för typ av projekt, vilken version av XCode och OS X kör du?

Har du testat att bygga nåt av exempel projekten som finns under /Developer/Examples/Java ?

Joakim

Jadå, har testat att köra exempelprojekten..

jag kör tiger senaste uppdateringen.

jag försökte bara kompiler en java-klass. men build-and-go-knapparna finns inte.
tycker GUIt är lite väl avancerat för en som aldrig programmerat i en renodlad utvecklingsmiljö :rolleyes:

Du måste skapa ett nytt projekt (och ha en target) för att kunna bygga. Är det bara en enkel klass så tror jag att du ska välja "Java Tool" som projekttyp.

Annars är det nog enklare att kompiler från terminalen med javac.

Ska du köra lite mer avancerad java programmering så finns det bättre miljöer för ren java-programmering som Eclipse och NetBeans t.ex (båda är gratis).

Joakim

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-27 23:32
Ursprungligen av jocked:

Du måste skapa ett nytt projekt (och ha en target) för att kunna bygga. Är det bara en enkel klass så tror jag att du ska välja "Java Tool" som projekttyp.

Annars är det nog enklare att kompiler från terminalen med javac.

Ska du köra lite mer avancerad java programmering så finns det bättre miljöer för ren java-programmering som Eclipse och NetBeans t.ex (båda är gratis).

Joakim

Tack för hjälpen Joakim! Det besvarade min fråga!

Trevlig helg!

1
Bevaka tråden