Tack för svaren och att jag fick rätt.
Jag håller med om att det inte skall publiceras serienummer och sådant på 99mac. Att använda serienummer från diverse källor vet vi väl alla att det är olagligt, men att publicera dom på nätet är väl snarare olämpligt än olagligt. Men 99mac är definitivt inte rätta forumet för detta.
Diskussionen om regionsfria dvd-spelare jag startade (och som blev censurerad) ansåg jag dock inte vara mer olämplig än diskussionerna om divX.
Men vad jag vänder mig mot i ditt svar, glemme, är två formuleringar:
Jag postar detta här men egentligen borde denna diskussion fortsättas offlist.
Jag tycker det är viktigt att såna här diskussioner hålls öppet. Att censur förekommer på 99mac är säkert nödvändigt i vissa fall, men när det är en normalt hövlig diskussion utan för mycket blaj, tycker jag det är nog så viktigt att det hålls offentligt. Annars är det risk att det blir väldigt urvattnat här.
Vi vill uppmuntra till nyskapande, fler kontakter oss macmänniskor emellan och en mer macvänlig miljö. Detta gör vi inte genom att börja bråka med storföretagen såsom WB, Apple, Sony, Microsoft och liknande.
Andra meningen motsäger liksom den första här. Innebär "inte börja bråka med storföretagen" också att man inte skall låta Apple få veta att deras kundrelationer suger eller att Microsoft har ett väldigt konstigt säkerhetstänkande?
Jag skulle gärna vilja veta vilken censurpolicy som gäller på 99mac. Ett förslag när ni ändrar/tar bort inlägg vore att beskriva vad och varför ni har ändrat i ett inlägg. På så sätt skulle, enligt min mening, "kontakter" och "nyskapande" underlättas och fler egna slutsatser kunna dras.
Flytta gärna den här tråden till "allmänt" om det inte är så att den tas bort förstås.