Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort felinstallerade program?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-07-23 09:33

Tjenare!

Jag lyckades ställa till det när jag installerade Apple Remote Desktop på en av mina eMaccar här i Örebro (funkar fint på de andra). Jag installerade och så uppdaterade jag via Soft-updaten. Men sedan såg jag inte ett spår av ARD, den fanns inte. Okej, tänkte jag, då är det väl bara att slänga och installera igen, men ack, detta är ju inte Classic...snyft.
Jag försökte söka på både namn och dag då grejerna installerades (det var det enda jag installerade den dagen), men icke. Jag blir galen. Kan inte installera igen för "den är installerad" (enligt installeraren) och kan inte avinstallera för jag hittar inte filerna, tänkte slänga dem i papperskorgen. Ska det vara så här, för att tala som Sverker? Måste jag radera hela jädra hårddisken och börja om från början? Någon som vet, det måste väl vara sådana här problem även för andra program när det går fel vid installationer? Vore fint om någon av er gurus visste.

• Medlem
  • International user
  • 2002-07-23 10:12

Testa att radera Installationskvittona för Remote Desktop, du hittar dem under /Library/Receipts och de har namn som RDadmin.pkg etc...

Efter bör du kunna installera igen.

//mattan

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-07-23 11:04

mattan!

Suveränt! Kanon, toppen! Jag är i extas. Det funkade, problemet är löst och nu flyter allt på med Remote Desktop igen. Stort tack!

1
Bevaka tråden