Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonicstage, alternativt hjälp med mp3spelare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2005-05-26 16:45

Goddag

Som ny macägare har man märkt att man stöter ideligen på komplikationer när man ska ladda hem ngt till mac :P. Har inhandlat en sony walkman NW-E95 då man får med installationscd för programmet sonicstage de rekommenderar. Denna är givetvis anpassad till windows... Någon som är en aning om hur jag kan lösa detta problem? Finns sonicstage på mac eller går det på ngt annat sätt, för nu har jag kopplat in mp3 spelaren i usb och den är påslagen och allt, men datorn hittar ingen ny programvara eller dylikt. Blir verkligen förbannad om jag ej kommer kunna använda mi nya mp3spelare på mac.

Vore tacksam för hjälp, /mvh icke

Förövrigt hur kopierar man text på mac? Ctrl+c funkar ej

Senast redigerat 2005-05-26 17:11
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-27 12:07

Med tanke på att NW-E95 är en av de modeller från Sony som spelar Mp3 (och inte enbart Atrac) borde det räcka med att koppla in spelaren och rätt och slätt kopiera över musiken i fråga. De flesta Mp3-spelare (Apples egen är iPod ett av undantagen) går att hantera på detta sätt.
Vad beträffar kortkommando för att kopiera är det kommando (dvs äpple) och c som gäller. Det gäller för övrigt de flesta kortkommandon att där som man använder ctrl i Windows användes kommando i stället på Macen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-27 16:04
Ursprungligen av helmer:

Med tanke på att NW-E95 är en av de modeller från Sony som spelar Mp3 (och inte enbart Atrac) borde det räcka med att koppla in spelaren och rätt och slätt kopiera över musiken i fråga. De flesta Mp3-spelare (Apples egen är iPod ett av undantagen) går att hantera på detta sätt.
Vad beträffar kortkommando för att kopiera är det kommando (dvs äpple) och c som gäller. Det gäller för övrigt de flesta kortkommandon att där som man använder ctrl i Windows användes kommando i stället på Macen.

ikash & helmer,

NW-E95:ans produktsida kan man läsa:

• MP3-hanteringsprogram där du snabbt och enkelt kan dra och släppa dina MP3-filer från datorn till din WALKMAN®.

• Kan användas med alla populära digitala ljudkomprimeringsformat: ATRAC/MP3/WMA/WAV.

• Kan lagra ljud, bilder och datafiler (Word, Powerpoint, ATRAC, Mp3, Jpeg, Mpeg m.fl..)

Punkten "MP3-hanteringsprogram" gör mig lite misstänksam. Skulle kunna vara så att spelaren har ett "eget" sätt att organisera musiken, precis som iTunes/iPhoto har sina mappstrukturer för att lagra data... Således kan det innebära att det inte bara är att "dra-och släppa" musiken till spelaren dån den ansluts till en Mac...

Punkten "Kan lagra ljud, bilder och datafiler" innebär i praktiken en extern hårddisk, vilket ju är bra. Hoppas bara att den stödjer Tiger...

.Torkel

1
Bevaka tråden