Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ3.1a47 problem - Vilka verktyg finns?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 10:52

Säger bara;

A possible problem in your ICQ program was encountered. ICQ will now quit.

Verkar som databasen har seepat sig. Vad finns det för verktyg att laga med egentligen?
Har redan testat att ominstallera ICQ men det
blir samma sak.

Kör 10.2.1

// kimmo

[ 16 Oktober 2002, 10:52: Meddelandet ändrat av: kimmo ]

Jag ser ingen mening att krångla med ICQ längre, INGEN version har varit 100% säker. Jag kör Proteus om jag behöver kontakta ICQ-folk, annars:

iChat all the way

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 11:01

iChat är inget alternativ för mig då 99% av min kontaktlista är folk på i386. Jag gillar ICQ och tänker inte sluta med det.

// kimmo

Då rekommenderar jag Le Proteus.

Bättre än ICQ, plus att man kan ansluta till 99mac-chatten via AIM - samtidigt som man är kopplad mot ICQ´s nätverk.

Jag kör 3.1a47och den är stabil och bra för det mesta. Den klart bästa versionen av ICQ hittills. Jag känner inte till några speciella verktyg, men har du testa att kasta (eller rättare sagt flytta) alla tillhörande filer också (inställningar osv)?

Förresten, denna tråd ligger i fel forum, den borde ligga i Programvara.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 11:32

Jag tycker inte det är nåt fel med denna ICQ version, den funkar kalas. Mitt problem är mer
databas-relaterat och det är ju inte första gången databaser bli korrupta. Har för mig att det finns en gäng med icq-databas-lagnings program. Finns det något sådant för Mac OS 10?

// kimmo

1
Bevaka tråden