Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AKUT HÄLP - lösenord för att komma åt datorn efter ominstallation

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läget är såhär:

Gjorde en clean install av Tiger, och fann därefter att iLife programmen inte fanns kvar. Trist, kanske klantigt att inte kolla upp innan, men i alla fall så bestämde jag mig för att lägga in Panther igen för att därefter uppgradera till Tiger.
Nu är Panthern installerad och datorn omstartad. Jag möts då av att jag ska logga in på mitt konto.
Problemet är bara att det lösenord jag hade förut på Panthern (hade inget på nya Tigern) funkar inte. Har provat ett antal olika lösenord, samt att lämna fältet blankt. Men inget funkar.
VAD GÖR JAG NU?

• Oregistrerad
  • 2005-05-29 17:22
Ursprungligen av Jocke08:

Läget är såhär:
...funkar inte. Har provat ett antal olika lösenord, samt att lämna fältet blankt. Men inget funkar.
VAD GÖR JAG NU?

Återställ lösenord med installeraren. (Starta upp från CD;n, välj från Arkivmenyn i installeraren, skriv ett nytt lösenord)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-29 17:23
Ursprungligen av Jocke08:

Läget är såhär:

Gjorde en clean install av Tiger, och fann därefter att iLife programmen inte fanns kvar. Trist, kanske klantigt att inte kolla upp innan, men i alla fall så bestämde jag mig för att lägga in Panther igen för att därefter uppgradera till Tiger.
Nu är Panthern installerad och datorn omstartad. Jag möts då av att jag ska logga in på mitt konto.
Problemet är bara att det lösenord jag hade förut på Panthern (hade inget på nya Tigern) funkar inte. Har provat ett antal olika lösenord, samt att lämna fältet blankt. Men inget funkar.
VAD GÖR JAG NU?

Starta från installationsskivan, där kan du välja att byta inloggningslösenordet. Jag har inte skivan tillgänglig, och kan inte komma ihåg exakt hur man gjorde, med det var inte svårt!

Vänligen, Ylan

I och med Tiger så finns det en meny som heter Verktyg när man startar datorn från installationsdvd:n. Där hittar du programmet som återställer lösenorden.

Fungerade utmärkt!

Tack!

1
Bevaka tråden