Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger vägrar installera Futura

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-30 07:54

Tiger vägrar att installera mitt Futura-typsnitt. Jag vet att OS X också har futura och det är kritiskt för visa program. Men jag kunde installera det på Panther utan problem. Jag har försökt alla möjliga sätt, dra typsnittet till fontbooken (inget händer), dra det till mappen fonts (både i min användare och till systemet, inget händer), avinstallera OSX egna futura och försöka installera igen.. men inget händer. Hjälp sökes då Futura är livsviktigt för mitt arbete!

Jag har lyckats så det måste ju gå. Dock tycker jag Tiger är besvärligare med typsnittshanteringen än Panther.
Har du kollat så att systemet inte har en egen Futura i System/Library/Fonts? Iså fall måste den också bort och sen in med dina Futura i Library/Fonts. Att logga ut och in igen efteråt är kan nog vara bra...

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-30 13:35
Ursprungligen av Michael Nord:

Jag har lyckats så det måste ju gå. Dock tycker jag Tiger är besvärligare med typsnittshanteringen än Panther.
Har du kollat så att systemet inte har en egen Futura i System/Library/Fonts? Iså fall måste den också bort och sen in med dina Futura i Library/Fonts. Att logga ut och in igen efteråt är kan nog vara bra...

Jepp! Det funkade fint! Tack!

1
Bevaka tråden