Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bin = image?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En grej har jag inte riktigt rett ut i mitt hoppsnörda huvud.
Vad skiljer en .BIN som man skapar i PC-världen, och en .image (.dmg, .toast o.s.v.) som vi skapar i Mac-världen?

Finns det något program för Mac som skapar BIN´s?

BIN är egentligen ett formats som ska användas för att göra perfekta avbilder av audio skivor. Det ska följa med en CUE fil som beskriver hur många sekunders glapp det är mellan varje låt o.s.v. Så vitt jag vet kan de brännas utan problem av Toast. Jag föredrar själv ISO.

Ciryon

Frågan var också. finns det något program till Mac som skapar BIN´s som PC:n kan använda?

vcdtoolsX kan ju skapa SVCD .bin av MPEG2-filer, men det kanske inte är det du är ute efter...

Nej, jag ska göra en backup på mina två Playstation2 spel, göra dom klart i Macen och sedan bränna på en tok-gammal PC med brännare som står här och skräpar. Macen är så mycket snabbare att det är värt att göra förarbetet på Macen. Plus att jag har mycket mer diskutrymme på Macen.

Jag vill veta: Kan jag skapa .bins på Macen så att de går bränna i valfritt PC-program?

1
Bevaka tråden