Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
En fråga till er som har koll på spel till Macen: Finns chansen att Age of Empires III kommer till Mac? IMG skriver:
Citat:
There's no word yet as to whether a Mac version of Age of Empires III will be coming to the Mac, but given the fact that all the previous games from Ensemble have been ported to the Mac, there's a good chance it will.
Å andra sidan har jag hört att chanserna är små. Spelmotorn eller grafiken, eller vad det nu var, finns inte för Mac, så det är bara att glömma… Jag biter på naglarna, och fingrar nervöst på tangentbordet… AOE är mitt favoritspel genom tiderna, och om det inte kommer till Mac så känns det riktigt hårt!
Så vad tror ni? Ska vi lita på att alla spel från Ensemble kommer till Mac, eller är de tekniska hindren för stora?
AoE2 kom ju till Mac och tvivlar på att det har sålt dåligt, så det ända problemet måste ju vara spel motorn i sånna fall. AoE2 är ett av dom bästa spelen som jag har kört om man ska se till livs längd (fick det när det kom ut, spelar fortfarande och känns dessutom relativt frächt)