Hej, mitt företag skriver sina arbetsscheman i Excel, varje A4 man får ut rymmer sju veckor och 25 anställdas arbetstider och det fungerar faktiskt väldigt effektivt. Jag skulle däremot vilja hjälpa dom lite på traven, just nu så har vi 22 olika betäckningar på de olika arbetstiderna, tex f7 som innebär förmiddag med slut klockan 19:00, det passet är 10 timmar långt. Osv osv.
Det jag vill göra är att lära Excel samtliga koder (f7=10, d3=7 osv osv) så att man får ut medelantalet timmar/vecka.
På Y-axeln ligger de anställdas namn och på X-axeln ligger de betäckningar som symboliserar deras arbetstider för den dagen. Jag vet inte om det förbättrar något då man verkar beräkna det mesta vertikalt i Excel.
Mycket tacksam för hjälp! (Om det skulle fungera så kanske det blir en löneökning
Just nu måste föreståndaren räkna ihop alla timmar för hand utifrån 22 betäckningar som man inte alltid kommer ihåg i samband med veckor som aldrig är uppbyggda på samma sätt, med andra ord så tar det måååånga timmar att gå igenom tex 14 veckors scheman... och att sedan göra en ändring är inte roligt.