Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röntgen syn?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-06-01 14:09

Jag har sett en del bilder som ser röntgade ut eller typ transparenta. En del av dem har jag förstått är verkligen röntgade. Min fråga är om det går att fuska till det på något sätt? :eek:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 14:17

Klart det går med 2 delar 3D, 5 delar PS, 4 delar huvudvärk..

Det har jag faktiskt också funderat på. Jag vill ha samma effekt som på Supegrass album Supergrass, men det har de löst genom att ta riktiga röntgenbilder.

• Oregistrerad
  • 2005-06-01 16:45

Gjorde detta själv för några år sedan, med hjälp av – precis som Fredric nämner – Photoshop och 3D. Dock utan nämnvärd huvudvärk, men lite pillig är det allt.

Försök att latja på med PS´ blandningslägen, inverterade bilder, kurvor/nivåer (speciellt detta) och duplextoner.
Det är några av de saker jag kan tipsa dig om.
Lycka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 17:02

Enkelt förklarat, 3 bilder på varandra med viss opacitet, varje bild är sen manuellt korrigerad efter nivåer, färger etc för att det ska passa när opaciteten justeras.

Tänk på att ha mer vit i bilden ju längre fram den kommer och mer svartbakåt - då skapas djupkänsla utan 3d verktyg...

Vad är det för typ av bilder som ska sättas ihop?

/Tangen

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-01 16:52

Kollade lite snabbt på Google och här fanns något som kanske kan vara till lite hjälp:

http://fotofects.com/v2/adobe-photoshop/photographic-effects/x-ray.html

• Medlem
  • Nässjö
  • 2005-06-02 09:22

Tack för alla tips!!!!

1
Bevaka tråden