Tjena forumet,
Har precis tagit klivet över till den "ljusa sidan" och med mig har jag en en powermac G5 2*2 samt en en cinema 20 lcd skärm som är nu 3 dagar gamla.
Jag trivs som fisken i vattnet med min nya grafik maskin som jag dagligen sitter och jobbar med, men jag har 2 saker som inte känns riktigt rätt, iaf den ena och det är skärmen som jag tycker ser konstig ut i mörka förhållanden, tex. när man ser på film, dov belysning etc. Det verkar vara ett så kallat: backlight problem. (Jag bifogar 3 st. bilder tagna med olika vertikala vinklar på skärmen.)
Den andra "saken" är hårddisken, ska den verkligen låta så mycket?! Jag är visserligen van vid en nästintill knäpp tyst laptop, men ska den "rassla" och knastra så högt för minsta lilla pillande i Tiger...?
Jag har än så länge bara 512 i ram i den men ska skicka in 1 gig minst till om det skulle ha med saken o göra månntro?
Tror ni att jag "självklart" kan byta ut skärmen utan ngt problem? Har inga döda pixlar på detta ex, men är rädd för att den nya ska ha det, men andra sidan är det bättre än en med backlight problem.
MVH
//Bruno