Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC fungerar inte med Tiger?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-03 00:27

Hej,

Glad i hågen sitter jag här med en sprillans ny PB och skall installera Virtual PC ver 7 och Tiger som operativ.

Nu vägrar Virtual PC att starta installationen.

Var en sväng på Microsofts supportsida, och det enda de berättar är att man inte kan använda 10.1 utan 10.3 - gaah!!!

Har någon fått igång en installation av Virtual PC 7.0 med Tiger som OS.

Tips någon?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 00:38
Ursprungligen av berntm:

Hej,

Glad i hågen sitter jag här med en sprillans ny PB och skall installera Virtual PC ver 7 och Tiger som operativ.

Nu vägrar Virtual PC att starta installationen.

Var en sväng på Microsofts supportsida, och det enda de berättar är att man inte kan använda 10.1 utan 10.3 - gaah!!!

Har någon fått igång en installation av Virtual PC 7.0 med Tiger som OS.

Tips någon?

Installerade Virtual PC häromdagen på min PB med Tiger...
Men jag vet inte om jag har ngr direkta tips, då jag inte stötte på ngr problem vad jag minns...

//mmi

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-03 01:08

Min fastnar på "Installeraren" och när jag har tryckt på "fortsätt" för installera Virtual PC.

/Bernt

Du måste byta teckentabell till exvis Engelskt tangentbord. Nån slags bugg i Tiger gör att vissa program inte startar eller funkar riktigt med en teckentabell som inte är unicode-kompatibel.

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-03 23:41
Ursprungligen av bruksarn:

Du måste byta teckentabell till exvis Engelskt tangentbord. Nån slags bugg i Tiger gör att vissa program inte startar eller funkar riktigt med en teckentabell som inte är unicode-kompatibel.

Suvvé!!! Tack!
Inte ens pyttemjukarnas produktansvarige hade detta svar.
Skall prova.. håll tummarna!!

/Bernt

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-04 17:00

Nää.. det funkar inte heller

Nää.. det gick inget vidare det heller.

Så här ser det ut. Jag langar in VPC CD:n, dubbelklickar på "Installera Virtual PC", då dyker en varningsruta upp "Paketet innehåller ett program som avgör om programvaran kan installeras...",
jag väljer "Fortsätt". Sedan trycker jag på "Fortsätt" i "Installeraren för Virtual PC", men sedan händer ingenting.

Jag provade med USA och även USA utökad.

/Bernt

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-04 18:13
Ursprungligen av berntm:

Nää.. det gick inget vidare det heller.

Så här ser det ut. Jag langar in VPC CD:n, dubbelklickar på "Installera Virtual PC", då dyker en varningsruta upp "Paketet innehåller ett program som avgör om programvaran kan installeras...",
jag väljer "Fortsätt". Sedan trycker jag på "Fortsätt" i "Installeraren för Virtual PC", men sedan händer ingenting.

Jag provade med USA och även USA utökad.

/Bernt

Skumt.. men det löste sig genom att jag först försökte kopiera skivan,
sedan försökte jag starta kopian, det gick inte. Sedan startade jag installationen på skivan, igen.. då gick det. Skumt, men sant.

Du måste oxå byta språk på Findern till Engelska och starta om, inte bara tangentbord. Gå till internationellt/språk och sätt Engelska som första alternativ.

Senast redigerat 2005-06-11 17:44
  • Oregistrerad
  • 2005-07-09 01:53

Du måste oxå byta språk på Findern till Engelska och starta om, inte bara tangentbord. Gå till internationellt/språk och sätt Engelska som första alternativ.

Tack, byta språk till Engelska var nödvändigt för att kunna installera om VPC 7 på Tiger.

Inga problem här inte!

konstigt, hade inget som helst problem gällande ovanstående...

Kanske har skaffat mig en snäll "kissekatt"

• Medlem
  • Lund
  • 2005-07-09 10:01

Jag är inte hundra men det finns en uppdatering för Vitural PC hos microsoft.

Det måste vara nåt vaj på språk och teckensnittshanteringen på Tiger. Ett annat program funkar inte att starta om man använder ett tangentbord med utökad teckenuppsättning. Alltså tecken högre än ascii 127. Lurigt eftersom programföretaget tydligen använder icke utökad layout på sina datorer, så dom fattar nada när en del av kunderna kan starta programmet och andra inte.

1
Bevaka tråden