Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver en multitracker som är lättanvänd liknande Cool Edit

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon ett bra tips? Jag vet att detta är ett problem på macsidan. Jag vill kunna arbeta i flera kanaler. Editera enkelt. Jobbar bara med samplingar (Ingen midi). På PS finns massa sådana här program, Cool Edit är bara ett av dem. har någon ett bra förslag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-04 17:37

Finns en jäkla massa såna för mac också, så oroa dig inte (mac är förmodligen en mer använd plattform än PC när det gäller musik- och ljudproduktion, åtminstone i proffssammanhang) En helt ok gratisvariant är Audacity, finns på http://audacity.sourceforge.net

Annars är BIAS Peak ett populärt program.

Jag har korrigerat din rubrik. Var vänlig att alltid läsa en extra gång innan postning, så underlättar du både för oss moderatorer och andra besökare.

Tack på förhand

Peak kan väl inte köra flera spår? Är inte det bara editering av ett spår? jag behöver programmet till att sätta ihop radioprogram osv. Alltså lägga in flera olika audiospår som spelas upp samtidigt. Göra fades mellan dem osv. Det skall vara enkelt och överskådligt fast samtidigt skall det kunna gå att exportera varje track för sig osv.

Tittade lite på Audacity men det ser lite för basic ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-04 17:45

Du kan ju använda riktiga DAWs annars, typ Cubase eller ProTools. ProTools är ju helt perfekt för ditt användningsområde.

EDIT: BIAS Deck då? http://www.bias-inc.com/products/deck/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-04 18:21

Ta en titt på Tracktion.

Protools verkar bra. men är det väldigt avancerat eller? Måste man köpa det med M-Box eller kan man använda det utan? jag kommer inte använda midi alls så det räcker med en editor som editerar audio i flera spår.

Cool Edit (Numera Adobe Audition) var precis vad jag är ute efter.

  • Medlem
  • 2005-07-20 21:23
Ursprungligen av inkgraphix:

Protools verkar bra. men är det väldigt avancerat eller? Måste man köpa det med M-Box eller kan man använda det utan? jag kommer inte använda midi alls så det räcker med en editor som editerar audio i flera spår.

Cool Edit (Numera Adobe Audition) var precis vad jag är ute efter.

Om det enda du vill ha är ett program som inte finns till Mac, så är det väl onödigt att ens fråga?

Audacity är bra och gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-20 22:12
Ursprungligen av inkgraphix:

Protools verkar bra. men är det väldigt avancerat eller? Måste man köpa det med M-Box eller kan man använda det utan? jag kommer inte använda midi alls så det räcker med en editor som editerar audio i flera spår.

Du måste ha Digidesign-hårdvara om du ska köra Pro Tools i OS X. Pro Tools Free (som funkar med vad som helst och är gratis) finns tyvärr bara för OS 9.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 19:31

Har du kollat på SoundTrack Pro?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 21:59

Jag tror nog att inkgraphix försökte beskriva vad han var ute efter :?

1
Bevaka tråden