Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes - två macar - en inmatning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-04 23:44

Jo,

Nu har jag en iMac och en PB. I Min iMac har jag matat in ett antal tusen låtar, låtarna ligger på en server som båda macarna når.

Jag vill helst inte mata in alla uppgifter en gång till, finns det ett sätt så att de uppgifter som finns i iMac:en syncas till PB:n ?? (Och kanske vice versa?!)

Förstår någon vad jag menar

/Bernt

Det borde väl funka att kopiera över filen iTunes Music Library.xml till den andra maskinen förmodar jag.

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-06-05 09:08
Ursprungligen av thevil:

Det borde väl funka att kopiera över filen iTunes Music Library.xml till den andra maskinen förmodar jag.

Tackar!

Samtidigt vore det smutt ifall man kunde per automatik synca denna fil mellan datorerna.

• Medlem
  • 2005-06-05 11:23

Kan du inte lägga filerna på servern och skapa ett alias till dem från respektive mac?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-05 20:35

Men då måste du väl koppla upp till servern varje gång du ska lyssna på en låt?

• Medlem
  • 2005-06-05 22:01

jaa? Så har jag det hemma, fast jag kör med netTunes. En G3 i källaren mot två datorer uppe i huset. G3 sitter fast i stereon med sladd.

http://www.shirt-pocket.com/netTunes/netTunesDescription.html

Får inte lösningen med alias att fungera... funkar det fortfarande under Tiger?

(Har en kub kopplad till stereon, vill gärna dela det biblioteket och spellistor etc med min powerbook. Har försökt att på powerbooken göra alias med hjälp av cocktail som pekar på itunes foldern på kuben)

• Medlem
  • 2005-06-09 00:11

Jag syftade på att ha en server igång hela tiden ("så har jag det hemma"). Jag har inga alias mellan olika burkar, men jag har alias hos olika användare på en dator till samma bibliotek.

Hm, ok. Dina alias hos olika användare funkar, då tycker man att alias från olika datorer skulle funka det med... märkligt. Till vilken fil/mapp har du skapat alias? Kör du med samma spellista på de olika användarna?

1
Bevaka tråden