Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag internetinställningarna?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej..
vart hittar jag internetinställningarna?? har backupat de två hela mapparna library och bibliotek från 10.3, och har nu en formaterad 10.4.. jag har lyckats importera alla lösenord som jag tidigare haft i nyckelknippan, men internetloggin uppgifterna hittar jag inte där!! var finns dem??

Antingen under Nätverk i systeminställningarna, eller i /Verktygsprogram/Internetanslutning.

suck.. jag menar inte så.. utan finns mina fd inställningar i någon av mapparna library eller bibliotek som jag kopierade på min firewire hårddisk?? var isåfall.. jag vet att de ska ställas in i nätverk, men hur gör jag det när jag inte har mitt gamla system förutom dessa två mappar samt hemmappen???

Uppgifterna bör finnas lagrade i plist-filen, som hittas i mappen ~/Library/Preferences.

i vilken plist fil precis?? har provat med en del.. kan nån säga vart i library eller biblioteksmappen mina net account inställningar finns för anvnamn och lösen som jag sparat i nätverk?? behöver man starta om datorn efter att man ersatt filerna??

Det är com.apple.internetconnect.plist som håller koll på loginuppgifter, de du anger i Internet Connect. Tror inte du behöver starta om mer än programmet efter du bytt den.

1
Bevaka tråden