- apple4ever
- Medlem ●
- Borås
Ok, brukar du ha såna sammanträffanden ofta eller?
Jag sätter mina pengar på en uppdatering i September i Paris. Freescale/Motorola kommer att bistå med en 2GHz PowerBook, och en 1.8GHz iBook. Jag kommer att köpa sista generationen G4 PB, och sedan 2dra eller 3dje gen (Intel)PB 15". Priserna kommer säkert att dumpas på G4 PB, och att köpa 1sta gen. Intel PB gör jag bara inte!
Jag sätter mina pengar på en uppdatering i September i Paris. Freescale/Motorola kommer att bistå med en 2GHz PowerBook, och en 1.8GHz iBook. Jag kommer att köpa sista generationen G4 PB, och sedan 2dra eller 3dje gen (Intel)PB 15". Priserna kommer säkert att dumpas på G4 PB, och att köpa 1sta gen. Intel PB gör jag bara inte!
Paris? September? Vad har jag missat? Jag siktade på att köpa mig en PB 12" i början av Augusti men man kanske ska vänta en månad extra?
Jag hoppas numer verkligen verkligen att ny iBook kommer och att den får en duktig prissänkning. Jag har nämligen i stort sett övertygad svärfar att köpa en iBook isf att ta en bärbar pc på i det nya hem-pc erbjudandet han fått. Problemet är bara att han sett i de senaste reklambladen (Dell, OnOff, PC-city, Elgiganten osv) sett att han kan få en bärbar pc med 15" skärm, hyfsat stor hd, lagom med minne och dvd-brännare för under 10000kr. JAG vet att de datorerna i vissa fall inte är så jättebra men några av dem har Pentium M och inbyggt w-lan. Om vi kommer till problemet så är det att en iBook med liknande spec kostar 14000kr vilket är typ 3000kr mer än han vill satsa. 12" skärmen är för liten (för liten text,ikoner) så den funkar inte för honom och den går ju inte att få med dvd-brännare!
Så nu sitter jag och håller tummarna för att priset ska gå ner nån tusenlapp iaf och att det sker SNART!!!! Det vore så kul om han köpte en iBook för jag tror det är en perfekt dator för honom med iPhoto och slippa Norton, brandväggar mm som han haft så mycket problem med..
Samma här .. vill köpa en ny ibook ju!
Noterar att det faktiskt är lite längre leveranstid på MacMini än vad det är på en iBook ( Minin 7-10 dagar, iBook 7 dagar ), om minin kommer först är jag inte rätt person att utala mig om. Hade egentligen bestämt mig för att invänta Intelmacarna men har börjat fundera lite om det kanske vore smartare att istället hoppa in på en mini med en G4:a precis innan Intelmacarna börjar säljas ( i förhoppningen att dom hunnit bli lite snabbare ) och hoppa över de eventuella barnsjukdommarna som de nya intel-burkarna MÖJLIGEN kan komma vara behäftade med.
Notering lite senare: I USA så finns både MacMini och iBook för leverans samma dag man beställer - varför denna skillnad mellan USA och Sverige - spekulationer välkommna.