Och så fortsätter jag tråden - jag har själv sjuka problem med borderless vid utskrifter från Photoshop...
Problem 1: pappren är 10x15 cm, men det formatet finns inte att välja i page setup i photoshop när man väljer skrivaren, utan det närmaste är 4 x 6 in. Skapar man en dokumentstorlek själv, går det inte att få den "äkta borderless", utan hur man än gör blir den "bordered".
Problem 2: hänger säkert samman med problem 1, men överrensstämmelsen mellan Photoshops utskriftsstorlekar (säg du skalar din bild till 10 x 15 cm 300dpi) och vad som rent faktiskt kommer ut på pappret är löjligt dålig - kan möjligen hänga samman med draghandtaget som finns under "borderless printing" i utskriftsmenyn där man kan välja hur mkt overflow som ska med vid utskrift.
Så... vad jag är ute efter är att få reda på hur jag skriver ut ett dokument som har storlek a x b cm på ett papper som är a x b cm, få det att fylla hela vägen ut till marginalerna, och helst inte använda mer än minimalt (0,25 mm) overflow... För som det är nu sliter jag mitt hår förgäves och det är ju inte dirkekt gratis att skriva ut på fotopapper...
Is there anybody out there..?