Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa externt ljudkort till Mac mini?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av thomasti:

(med stabilitet menar jag att bandbredden för USB varierar - det gör den inte för FW)

Okidoe, där ser man, man lär sig nått nytt varje dag!

...men varför är påfrestningen på processorn större från ett FW sljudokort än ett USB(hörsägen från detta forum) då?

Ursprungligen av thomasti:

Nej, inga spontana positiva intryck av 410:an för min del. Jag har använt ett sådant i 1,5 år nu och är ganska missnöjd med mitt (även om jag inte är fullt lika kritisk som xon). Jag tycker iofs att ljudkvalitén är ok men byggkvaliteten och drivarna är usla (och jag har aldrig fått mitt att fungera med Tiger så det blir till att använda 10.3.9 när jag ska spela in..)

Presonus firebox verkar bra. Ett par andra alternativ kan vara ESI Quatafire 610 och Edirol FA-66.

Det borde avgöra saken, blir till att titta efter annat. Fireboxen faller sig naturligt som ett bra alternativ. Är det billigare i USA, nån som vet?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-03 11:00

jo jag köpte en sån där hörlurs splitt sladd på claes olson, su nu kan jag plugga in 2 lurar på ljudkortet....då var det löst..jo och köp inte hercules kortet heller en polare till mig köpte ett och fick byta bara tok där me..men annars så tror jag på rolands edirol kort som sagt, men jag lovar det är riktigt rejäl kvalite presonus kortet samnt 2 stycken prisbelönta mic förstärkare..oki doki det sista jag säger om den här saken ..lycka till

happy rockin xon

• Oregistrerad
  • 2005-09-03 11:58

kan bara instämma om fireboxen, ljudkvalitén slår de andra på fingrarna. Ja, jag har provat de flesta nämnda. Hade även m.audios i 2 år som jag avskydde = dåliga drivisar & ljudet var under all kritik.

Senast redigerat 2005-09-03 12:22
Bevaka tråden