- Andersson
- Medlem ●
- Ljungby
Jag sitter idag och gör litet skyltar, dekaler, wellställ och en och en annan tidningssamlare.
Har jobbat i Illustrator mest hela dagen (utom en snabb vända i PhotoShoppe) och kommer på att "detta är det program jag inte skulle vilja vara utan", eller "det program jag skulle ta med mig till en öde ö" (ja ni fattar).
Hur ser ert val ut om ni var tvungna att tömma hela Applications-mappen på alla utom ett program eller verktyg?
Ett program jag skulle vilja klara mig utan – men inte kan:
Quark XPress Passport
Ett program jag inte skulle vilja klara mig utan:
Adobe Photoshop
"Skämt och sidor".
Vilka sidor?
Det blir inget skämt på denna sida i alla fall, inte av det.
Tror inte att det finns något program som håller reda på missuppfattningar och felskrivningar av den graden, även om vissa skulle behöva det.
Edit - felstavning *rodnar*
[ 02 December 2002, 20:25: Meddelandet ändrat av: Nurell ]
Har jag ingen digitalkamera så har jag ingen användning av photoshop. Har jag BBEdit så har jag ingen webläsare. Har jag webläsare så kan jag inte se på sidorna som jag inte kan göra. Fast med photoshop och .icns plugin så kan jag göra om X:et(kissen) på den öde ön
Så det blir väl photoshop i slutändan.
Emagic Logic Audio är min trogne tjänare och det är tack vare det som jag har mat på bordet och tak över huvudet!
Är det ingen som arbetar med ArtPro från Artwork Systems?
Världens bästa och absolut stabilare program när det gäller tryckframställning.
Illustrator fungerar men man har aldrig riktig stenkoll på färger, typsnitt mm. I ArtPro finns allt som finns i Illustrator fast allt är mycket enklare och har fler finesser!
quote: Är det ingen som arbetar med ArtPro från Artwork Systems?
Illustrator fungerar men man har aldrig riktig stenkoll på färger, typsnitt mm. I ArtPro finns allt som finns i Illustrator fast allt är mycket enklare och har fler finesser!
Har aldrig hört talas om programmet! Var kan man hitta en demo?
quote:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Jag skulle inte klara mig utan Terminalen (och dess program)
Ciryon
Fan va "creddigt"
quote: Jag skulle inte klara mig utan Terminalen (och dess program)
Lustigt... För tio år sedan valde många Mac just därför att de ville slippa DOS-kommandorader, CONFIG.SYS och strul... Nu väljer många Mac OS X så att de kan få användning för sina Unix-kunskaper. Mystiskt.
quote:Skapades ursprungligen av: /D:
Du får det att låta som en ersättning till illustrator. Det är det ju inte. Snarare är det ett komplement till mer konstnärliga verktyg för en tryckare lagd åt det mer tyska, precisa och exakta hållet.
quote: Mondo: orättvist att jämföra UNIX och DOS.
Jo. Ett par Linux-snubbar höll på att sparka mig sönder och samman (bildligt talat) när de för många år sedan visade hur Linux fungerade i grova drag och jag utbrast: "Men det ser ju ut som DOS ju!"
[ 04 December 2002, 13:49: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
quote:Skapades ursprungligen av: /D:
Du får det att låta som en ersättning till illustrator. Det är det ju inte. Snarare är det ett komplement till mer konstnärliga verktyg för en tryckare lagd åt det mer tyska, precisa och exakta hållet.
Fattar inte alls vad du menar???
För det första är det inget komplement till illustrator utan snarare en ersättare.
Var vänlig förklara dina kommentarer!
/D