Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store & CD bränning?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 12:55

Är det någon som vet hur man bränner CD från de låtar man har köpt på iTunes Store?
Jag kunde i för sig bränna en skiva men så gick det sen inte att spela upp den på min CD-spelare. Vad jag har hört, så går det att bränna några gånger (10 tror jag) men för mig har det inte fungerat en endaste gång, inte så att det fungerar på en vanlig CD-spelare.

Är det någon som vet???

Jag är tacksam för all hjälp!!!

• Oregistrerad
  • 2005-06-13 12:59

se till att du bränner som "ljud-CD" i inställningar. Då ska det funka.

Gör en spellista, dra låtarna till den nya listan, klicka på bränn.

Easy, piecey japaneese.

- Slice -

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 13:19

Det hör kanske till att jag använder en Pioneer DVD-RW DVR-109 som inte stöds av iTunes och eller min gamla G4 med OS Phanter, så jag använder Toast 6 Titanium i stället för den vanliga program.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 13:22
Ursprungligen av Pancho:

Det hör kanske till att jag använder en Pioneer DVD-RW DVR-109 som inte stöds av iTunes och eller min gamla G4 med OS Phanter, så jag använder Toast 6 Titanium i stället för den vanliga program.

Du måste konvertera filen till .wav "vanliga" CD spelare kan inte läsa
MP3 AAC etc....

Ursprungligen av Pancho:

Prova att patcha brännaren med patchburn. Jag gjorde det på min billiga Samsung-brännare och den funkar med alla i-apps och Toast m m.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 08:55
Ursprungligen av Nurell:

Prova att patcha brännaren med patchburn. Jag gjorde det på min billiga Samsung-brännare och den funkar med alla i-apps och Toast m m.

Tack så jätte mycket! Nu fungerar det utmärkt.
Jg har dock inte lyckas med att få det att fungera med Toast men det kommer jag att fixa på något sätt.

Tack till alla som försökte hjälpa mig med detta. Det handlar om en skiva som inte längre finns till salu eftersom den är så himla gammal men som min 84a pappa älskar. Märkligt nog fanns den på iTunes store, och jag tänkte att det skulle bli en härligt present till honom. Ibland krävs det väldigt lite för att göra en människa glad.

Pancho

Ursprungligen av Pancho:

Tack så jätte mycket! Nu fungerar det utmärkt.
Jg har dock inte lyckas med att få det att fungera med Toast men det kommer jag att fixa på något sätt.

Tack till alla som försökte hjälpa mig med detta. Det handlar om en skiva som inte längre finns till salu eftersom den är så himla gammal men som min 84a pappa älskar. Märkligt nog fanns den på iTunes store, och jag tänkte att det skulle bli en härligt present till honom. Ibland krävs det väldigt lite för att göra en människa glad.

Pancho

Ursäkta min nyfikenhet, vad var det för platta som du hittade där?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 09:10
Ursprungligen av Nurell:

Ursäkta min nyfikenhet, vad var det för platta som du hittade där?

Några gamla sånger från början av 1930 talet av Carlos Gardel, en tango sångare som är kult-förklarat i Argentina och Uruguay, 2 länder på var sin sida av Río de la Plata. Därför kallas den sortens tango, "Típica rioplatense".

Aha… då är det annat.

Först och främst kan du inte använda dig av Toast 6.1 för det går inte att bränna iTMS-musik i den versionen. Kör du tidigare versioner går det bra.

Sen är det bara att starta Toast, klicka på Audio-fliken och välj Audio-CD.
Dra låtarna till mitten av toastfönstret.

Klicka på bränn.

- Slice -

Hupp!

Stopp, stanna gör halt!

Det funkar inte alls så !

Du måste konvertera till ngt annat format t ex AIFF med ngt annat program (t ex Bias Peak DV) och sen dra in det i toast.

- Slice -

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-13 13:50

Stopp på dig själv! Toast gör det automagiskt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 13:55
Ursprungligen av Max Wik:

Stopp på dig själv! Toast gör det automagiskt!

Inte på min. Eller så gör jag nåt veldigt fel (vad det nu kan vara).

Inte om du försöker bränna köpt musik.

De filerna är inte godkända att bränna.

- Slice -

Varför i h-e får man inte bränna musik man köpt ITMS?

Det får man, och det blir hur bra som helst.

MEN, det funkar som sagt bara med iTunes.

- Slice -

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 15:08

Jag lyckades göra om alla de filler jag ville bränna till mp3 men jag fick det inte ändå att fungera med min CD-spelare (och inte ens med iTunes heller). Jag har förstås original filerna kvar.
Men vad ska man göra? Så hopplös kan det inte vara, eller?

• Oregistrerad
  • 2005-06-13 15:12
Ursprungligen av Pancho:

Så hopplös kan det inte vara, eller?

nej. såvida din spelare inte läser brända skivor öht. Sen undrar jag varför du gjorde om filerna till mp3? läser spelaren dessa?

Nej, Pancho, gör inte om dina Itunes-aac-filer till mp3! Antingen gör du om de till aiff eller wave, och SEN bränner en ljud-cd (cdda-format) på nåt sätt.

Det bästa är att få Itunes att fungera direkt med din brännare. Installera Patchburn som Nurell säger. Funkar skitbra! Har gjort det med min Sony Combo-brännare i en gammal, grå Power Mac G3.

...men ärligt talat så vet jag inte om Patchburn kanske krånglar med just kopieringsskyddade Itunes Music Store-filer..?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-13 16:20

Jag fattar inte vad ni skall med den här DRM-skadade dyngan till:(

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 23:39
Ursprungligen av onnyt:

Jag fattar inte vad ni skall med den här DRM-skadade dyngan till:(

Vad F menar du?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-06-14 05:21

Att ni laddar ner filer som ni inte kan göra vad ni vill med utan jublar högt åt hur förträffligt det är att köpa kopieringsspärrad musik från nätet.

• Oregistrerad
  • 2005-06-14 05:47

Använd JHymn så har ni löst problemet med DRM skyddet.

Grattis!

Aha. Jo, jag känner faktiskt till Carlos Gardel, men så är jag ju gubbjävel jag också.;)

1
Bevaka tråden