Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS-bashing eller Bill G ser oss

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2002-12-02 20:07

Jag och min fästmö satt alldeles nyss vid våra skrivbord mitt emot varandra i arbetsrummet och pratade om Microsoft. Vi diskuterade MS vinst, marginaler, marknad och likheter mellan MS idag och hur MacSlemmas arbetade på 60- och 70-talet.

Helt plötsligt vaknar hennes laptop med WinME till liv. Det som gjorde min käresta fundersam var att locket var igenlagt och så varit ett bra tag så maskinen borde vara i "hibernate-mode".

Hon blir inte alls road av att maskinen startar av sig själv (det har den aldrig gjort förut) så hon bestämmer sig för att stänga av den. Då hostar Windows ur sig att det går minnsan inte för Windows är minnsan upptaget med annat. Nu börjar min fästmö blir rent upprörd så hon greppar resolut elsladden och släcker ljuset i den lilla maskinet med ett bestämt ryck.

Märkligt att detta hände just när vi pratade om Microsoft. Vad får mig att tro att Bill ser oss?

[ 02 December 2002, 20:10: Meddelandet ändrat av: Khedron ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Khedron:
Nu börjar min fästmö blir rent upprörd så hon greppar resolut elsladden och släcker ljuset i den lilla maskinet med ett bestämt ryck.

Är det inte meningen att en laptop skall gå på batteri när man drar ut elsladden?

De säger att vi inte får ha elsladden i våra skoldatorer om vi inte laddar batteriet för då tar det skada... Alla bärbara PCs kanske fungerar så?

• Medlem
  • Österåker
  • 2002-12-03 07:24

(okej, jag hoppade över det faktum att hon tog ur batteriet innan hon drog ur sladden, hon är väl införstådd med hur en PC kan trilskas, men varför förstöra en kul, kort, historia?

)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: zodijackyl:
De säger att vi inte får ha elsladden i våra skoldatorer om vi inte laddar batteriet för då tar det skada... Alla bärbara PCs kanske fungerar så?

Och jag som i min enfald trodde att datorn "routade om" strömmen då batteriet var fullt?

peze kanske inte är så smart?
nää. vi ska inte göra datakrig av detta.
Säkert nån okunnig lärare som inte vet bättre.

• Medlem
  • 2002-12-03 11:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan S:

Okunniga lärare, finns det sådana?

• Avstängd
  • 2002-12-03 12:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan S:

Okunniga lärare, finns det sådana?

Snabb gissning, Mobila Gymnasiet / Mobila eller vad nu det heter idag

1
Bevaka tråden