Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numeriskt tangentbord fungerar inte för en användare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min PB med 10.3.9 fungerar inte det numeriska tangentbordet, varken på externt tangenbord eller med numlock på det inbyggda.

Har provat laga rättigheter och zappat PRAM utan resultat. Loggar jag in som en annan användare fungerar det så det ligger i mina användarinställningar.

Hjälp någon

Hallå är det någon där

Nu stular den mer allmänt också. Får starta om flera gånger per dag. Idag gick det inte att byta fönster muspekaren flyttade sig men fönstren reagerade inte på klickning. Ibland är muspekaren osynlig när jag kopplar in 19" skärmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-15 21:23

det där med tangentbordet - kolla så inte "mustangenter" är påslaget. under systeminställningar->hjälpmedel->Mus.
Annars är det väl någon annan inställning in din ~/Library/Preferences/ mapp som ligger o spökar.

Strular den med muspekaren, fönster o skätm etc - även i din en andra användare?

Ursprungligen av johelo:

det där med tangentbordet - kolla så inte "mustangenter" är påslaget. under systeminställningar->hjälpmedel->Mus.
Annars är det väl någon annan inställning in din ~/Library/Preferences/ mapp som ligger o spökar.

Strular den med muspekaren, fönster o skätm etc - även i din en andra användare?

Tackar så hjärtligt det var musinställningar. Har aldrig varit där och visste inte att den fanns. Nu är livet lättare att leva igen.

Var bara tvungen att kolla då jag inte heller hört talas om denna "finess" - och vad finner man om inte möjligheten att få "CSI"-stuk på OS X, dvs itt på svart bakgrund med metallfönster som snofsigt mörkgrått. Det går säkert inget vidare att jobba i men de har ju så förbenat mörkt i sina labb och kontor att en normal skärm skulle lysa för mycket.

Äpple - Alt - Control - 8

Kastade bort alla sådana hjälpmedelstillägg under OS9 så har nästan glömt bort att de fanns.

1
Bevaka tråden