Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows(poker) på mac

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har sökt i forumet en stund nu men fattar fortfarande inget.

Finns det någon som helst lösning för en "newbie" att kunna köra windows applicationer på sin mac.
Det enda jag vill göra är ju att kunna spela poker :rolleyes:

Som sagt har jag sökt i forumet men verkar bara hitta massa svar där man måste kompilera och en massa annat, och det är inget för mig kan jag lova.

mvh
patric

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 19:38
Ursprungligen av patriccarlsson:

Har sökt i forumet en stund nu men fattar fortfarande inget.

Finns det någon som helst lösning för en "newbie" att kunna köra windows applicationer på sin mac.
Det enda jag vill göra är ju att kunna spela poker :rolleyes:

Som sagt har jag sökt i forumet men verkar bara hitta massa svar där man måste kompilera och en massa annat, och det är inget för mig kan jag lova.

mvh
patric

Man kan köra en emulator där man bootar i Windows. Där kan du köra vanliga win applikationer.
Emulatorn heter Virtual PC

Fast det kostar väl pengar om jag inte minns fel

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 19:53
Ursprungligen av patriccarlsson:

Fast det kostar väl pengar om jag inte minns fel

haha en hel del... vad är det du vill göra? poker på internet?

Du kan även köra poker på via din webläsare. Kolla tex www.betsson.com.

Precis, spela poker
Grejen är den att jag är en ganska inbiten pokerspelare och spelar nästan varje dag så just nu har jag lite abstinens.

Spelar på pokerstars.com

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 20:07
Ursprungligen av patriccarlsson:

Precis, spela poker
Grejen är den att jag är en ganska inbiten pokerspelare och spelar nästan varje dag så just nu har jag lite abstinens.

Spelar på pokerstars.com

har du provat olika webbläsare? Safari, IE, Firefox?

Grejen är den att man måste ladda hem programvaran för att kunna spela. Det är inte webbaserat.

Mina utvärderingar har sagt mig att det är omöjligt att spela poker (hyfsat seriöst) på mac. I virtualpc laggar det för mycket och de siter som har webbaserade klienter funkar inte så bra. Jag har en gammal skruttpc stående i ett hörn i lägenheten för att spela på.

EDIT: PB G4 är det jag testat på.

Senast redigerat 2005-06-14 21:02
  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 20:56

Pokerprogram funkar fint i Virtual PC (iaf på min iMac G5 1,6).

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-14 21:40

Har har provat pokerstars.com i VPC7 på min PMG5 1.6 GHz. I vanliga fall ger jag inte mycket för VPC, men detta funkar klockrent faktiskt!

Fast VPC kostar fortfarande pengar?
Det enda jag vill göra är ju att spela poker, det går åt pengar där så det räcker

ladda ner ipoker som är helt sjukt bra!
spela mot datorn istället och spara pengarna du annars skulle spelat bort, så kan du ju köpa virtual pc om ett par veckor!

Ursprungligen av Martin Wijk:

ladda ner ipoker som är helt sjukt bra!
spela mot datorn istället och spara pengarna du annars skulle spelat bort, så kan du ju köpa virtual pc om ett par veckor!

Haha, det ligger ju lite i det

Om du nu spelar så mycke poker så borde du ju vinna lite också, då kan du köpa VPC, vinner du inget så kanske de är läge att sluta spela

Ursprungligen av Johan S:

Om du nu spelar så mycke poker så borde du ju vinna lite också, då kan du köpa VPC, vinner du inget så kanske de är läge att sluta spela

Man kan ju tycka det

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-07-04 03:24

Men varför kan ingen av de välkända bara fixa en klient till oss macanvändare?
Jag mailade multipoker för ett år sedan ungefär, svaret jag fick var att de troligtvis skulle börja utvecka en inom kort. Nu har det gått ett år och inget har hänt.

Är det nån som vet att det är på gång på något håll?

  • Medlem
  • 2005-06-15 11:43
Ursprungligen av eQ:

http://www.pokerroom.com
Stödjer mac.

Grejen med pokerroom.com är att dom är svenskar och eftersom det bara är staten som får bredriva spel i Sverige så tillåter dom inte svenska spelare. Så var det förut i alla fall. Vet inte om det har ändrat sig...

EDIT:
Hittade på deras sida nu:
*Countries: Residents of Costa Rica and Sweden are prohibited by law from playing PokerRoom.com's games for real money. All payments and transactions are made in US dollar ($).

Senast redigerat 2005-06-15 13:08
  • Oregistrerad
  • 2005-07-05 22:25

Jag kan inte förstå att Betsson inte har en mac-version. Det är väl samma programvara som pokerroom använder. Pokerroom och Betsson delar ju till och med nätverk har jag för mig.

Varför inte spela på bettson med deras webbaserade java-klient? Funkar skitbra för mig.

  • Medlem
  • Partille
  • 2005-09-28 12:23

VPC fungerar bra. annars har du en lista på www.pokeryap.com med flera

Nu har även 24hpoker släppt en web-baserad klient. Går att köra i browsers med javastöd, och den ser ut som den vanliga klienten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-14 22:17

Jag tänkte dra igång pokern på min iMac G5 2.0. Tänkte köpa mig VPC men vill först kolla med någon av er som testat om det laggar. 512MB RAM i burken. Grejen är att jag kör med två klienter samtidigt och 8 bord, kommer VPC att fixa det på min dator?

Har en gammal Dell laptop nu som jag lirar på, känns ohållbart, den surrar och har sig, får ingen ro.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 22:38

VPC är inte snabbt för såna saker, speciellt inte på G5or (läste nåt om att just VPC är ett program som går långsammare på G5 än G4). Jag har kört Ladbrokes klient i VPC på min iMac G5 1,6 som jag hade förut, och att spela 2 bord var nästan omöjligt. Det bästa om du vill köra på Macen vorej u att spela på t ex Betsson, men jag vet ju att man har sina favoritställen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-14 23:03

jo, man vill ju komma åt raken, vad tråkigt att det inte funkar, ibland känner jag mig diskriminerad som macägare, får helt enkelt köpa någon skitPC och koppla den till TVn

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 23:15

Ja, just med poker är det lite tråkigt. Förhoppningsvis är dock flera igång med att göra klienter till Mac..

http://www.kberg.ch/q/

OpenSource virtual PC project - har testat lite men lyckades inte riktigt installera Debian Linux sen dess har jag inte pillat med det.. men värt en koll!

(asså det är gratis..)

ciao

HeyPoker och Betsson funkar helt ok via browsern. Har spelat bort mycket pengar där
Heypoker har för sig lite små dumheter ibland, men det är bara att logga ut och in igen så funkar det.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-13 21:28

Ja, jag brukar lira på https://www.potraiser.com/ å det fungerar fint fint i Safari.

Bevaka tråden