Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mera statistik ang. Macens användarbas etc.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-15 02:24

Enligt engelska MacUser, som citerar programvaruproducenten Wizzard Software, så är:

6% av världens datorer i drift Macar, till skillnad från ca 2-3% av nyförsäljningen
Software Publishers Association beräknar att 16% av datoranvändarna sitter på en Mac
18% av all programvara som SÄLJS är Mac program
Macägare köper 30% mer programvara än Windows nissarna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-16 02:28

Var det inte Apple som siktade på 5% för ett tag sedan?
Nåja, sedan Mac Mini lär försäljningen ha gått uppåt likt en raket...^^
Inte konstigt att Macägare köper med program varor än Windows bögarna, e inte riktigt lika lätt att få tag på det man önskar på DC++ och Macägarna, är enligt min uppfattning, lite mer "seriösa".
En som vill ha en burk och pilla o leka med o kanske spela o tanka ner nårra nya program köper kanske inte direkt Mac då en sådan person antagligen skulle klara sig med en billigare PC burk somabsolut inte behöver vara high end. Och Apple har ju en alldeles suvurän student rabbat som flera borde haka på...50% eller vad det e på mjukvaror (hadde dom tidigare?) gör ju att t.o.m jag som i 95% av fallen använder DC++ när det gäller att fixa mjukvara (program först o främst) t.o.m kommer köpa mjukvara. Vem vill betala lika mycket för ett nytt program som det kostar för en shysst förstärkare, monitorer eller ordäntligt klaviatur eller mixer eller en jävla massa spel när ekonomin är minst sagt tajt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-16 10:47
Ursprungligen av Jörgen U:

18% av all programvara som SÄLJS är Mac program

Jajävlar... det är en hel del ju! Inte undra på att det är lönsamt att göra Mac mjukvara även om användardelen är liten.

Jag har faktiskt köpt fler program under 1½ år som macman än som PCman sedan Windows 3.11 var det hetaste under solen...

1
Bevaka tråden