Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med modem efter Tiger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-15 22:30

Hej!

Har för tillfället inte tillgång till något bredband och tänkte istället använda en modemuppkoppling som jag har via Spray. Det har funkat felfritt tidigare, men nu kan jag inte längre koppla upp mig.
När jag försöker koppla upp se ger modemet inget ljud ifrån sig och efter några sekunder så kommer det upp ett meddelande om att kommunikationsenheten inte kunde hittas.
Som jag förstår det måste det alltså vara ett problem som uppstått i och med Tiger. Någon som vet vad det kan bero på?
Kör en iBook G3 med 10.4.1

Tack på förhand.

/Majk

Å "majks" vägnar:

Hej!

I anslutningensloggen i Internetanslutning står det så här: failed to open/dev/cu.modem:resource busy

Någon som vet vad det är frågan om?

/Majk

Min bror ringde mig från semester på västkusten med exakt samma problem (majks beskrivning stämmer i detalj), och jag lovade vidarebefordra frågan här... han har använt modemet i powerbooken på semester tidigare utan problem, men nu efter Tiger så kan "hittas inte kommunikationsenheten". Ingen som har en susning?

Senast redigerat 2005-06-20 19:15

Kolla den här tråden för möjlig lösning:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.68af5e7c

//Mikael

ja, jävlar vad många tips när man börjar leta... har vidarebefordrat samtliga till brorsan, som dock är tveksam till att peta i manualen enbart utifrån vad han skrivit av på papper från mig i andra änden av telefonen. Men landsinställningar, TCP/IP manuellt kontra PPP och sånt kan han ju få roa sig med ikväll. Tack, Mikael.

• Medlem
  • 2005-06-22 22:04

Tack för länken Mikael! Skönt att inte vara ensam med det här problemet. Får se om det går att tag på de där filerna från gamla hederliga Panther nu då.

/Majk

1
Bevaka tråden