Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudprogram benchamarks: Mac vs Mac/Mac vs PC

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 14:06

Jag har letat förgäves! Finns det någon site, något forum eller dyl. som gör benchmarktester i någon ljud/musik/program miljö? Jag vill gärna se Mac vs Mac tester och Mac vs PC tester. Det är en kompis ska gå över från "the dark side" och undrar hur stor skillnad man kan få mellan lite olika maskiner.

Jäkligt märkligt måste jag säga... Det finns hur många siter som helst som testar Mac vs PC och Mac vs Mac i massa program. Men ljud-biten hoppas över hela tiden…

Tacksam för svar!

PS: Jag vill inte höra "det spelar ingen roll, man väljer inte mac för prestandan".

Han kan kika in på 99musik.com och fråga. Där finns det flertalet som har erfarenhet av båda plattformarna.
Däremot så vet jag inte heller några vettiga ljud/musik/program-tester som du eftersöker.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 15:41

Okaj, tackar! Ska göra det. Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta... Det finns mängder av tester "inom" macsvären i alla möjliga program utom just ljud/musik-produktion. Detsamma gäller för Mac vs PC.

Tidningen Studio gjorde en test där dom testade flera sk. AudioPC's för ca. 30.000, där fanns även en 2x2GHz PowerMac G5 med.
Dom testade främst med Cubase eftersom den finns på båda plattformarna.

Resultatet var att G5'an piskade alla PC burkarna, med en liten marginal men som ändå förvånade mig eftersom Cubase har rykte om sig att vara dåligt optimerad för Mac. :eek:

Dom gjorde även en test på G5'an med Logic och då klarade den ca. 3ggr så många plug-ins som Cubase gjorde!

Janne

1
Bevaka tråden