Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskar snabba svar! Eventuellt Inköp imorgon 2 st PowerBook 17 1.67Ghz!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BROTTOM OM Att Få SVAR : Är det värt att köpa en Powerbook 17

Ja som rubriken lyder undrar Rickard Ö ( Medlem här på 99mac vi min värvning ) och jag och om det är värt och lönt att köpa en Powerbook 17 1.67 Ghz med 1.5 GB ram m.m. Med tanke på Intel cpuer inom ett år samt framtiden för just Powerbooken G4 framtid. Datorn ska fungera minst 2-3 år.
Datorn ska användas till ordbehandling, iPhoto, webb, mail m.m.

Datorerna ska inhandlas imorgon ( Fredag 17 Juni förmiddag!)

MVH Hunter78

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 19:13

Slå till!

Den kommer att fungera i många år ...

En Intel-Mac om ett år: räknar den bättre? snyggare? billigare? snabbare? PowerBook? iBook? Vem vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 19:16

Datorn kommer lätt att fungera utmärkt i 2-3 år till de användningsområdena. Köp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 19:46

Jag skulle dock rekommendera 15" så ni får ut lite mer av bärbarheten, och så skaffar ni externa skärmar för arbetsplatsen för att få mer yta att arbeta med.

Ursprungligen av ivar:

Jag skulle dock rekommendera 15" så ni får ut lite mer av bärbarheten, och så skaffar ni externa skärmar för arbetsplatsen för att få mer yta att arbeta med.

Eller 12". Min 12 tummare är perfekt att bära runt, för att sedan ansluta till en 19" skärm på jobbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 19:53

PowerBook 17" är juste. Chefen köpte en sådan för något år sedan och tyckte inte alls mobiliteten blev sämre kontra den PowerBook 15" (TiBook, inte AluBook) han hade tidigare.

Vad gäller Intelövergången tror jag inte detta heller är något att oroa sig för. Det ända som kan hända är att troligen kommer PowerBooken få sig ett prestandahopp som heter duga vid den övergången. Men det är 12 månader bort, kanske mer, kanske mindre.

Vad gäller program/användbarheten av din investering idag ser jag det som otroligt att programtillverkarare skulle droppa PPC support de första åren. Om 1 år kommer fortfarande 100% Macanvändare köra PPC och 0% Intel... Den siffran lär inte radikalt ändras på 2-3 år då man förväntar sig en maskin "rulla på"

Go for it!

Ursprungligen av Erik.dv:

Om 1 år kommer fortfarande 100% Macanvändare köra PPC och 0% Intel...
Go for it!

Hehe, utvecklarna räknas inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 20:35

Hehe, utvecklarna räknas inte
Ehe?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 20:55

Prestandamässigt är en 12" svagare än en 17" (grafikkortet främst). Men visst, en skön maskin att bära runt som attan. INTE skön som heltids-burk dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 01:15
Ursprungligen av Erik.dv:

Prestandamässigt är en 12" svagare än en 17" (grafikkortet främst). Men visst, en skön maskin att bära runt som attan. INTE skön som heltids-burk dock.

Inte ens om man ansluter den till 19'' skärm (eller större) då man arbetar på dagarna? Eller är det något annat problem än skärmstorleken du tänker på?

Har ni behovet och pengarna så köp för guds skull. Din (era) powerbook blir ju inte sämre för att något nytt och bättre kommer i framtiden. Och PPC kommer att ha fullt OS- och programstöd i "tillräckligt" många år framöver (åtminstone fem).

Jag har en 17''. Eftersom jag lagt så mycket pengar på den så drar jag mig för att släpa runt den i väskan, så som jag skulle burit en 12''. Det känns som att jag bär på ett barn eller något annat ömtåligt.

Om jag skulle köpt en nya maskiner skulle jag skippat min 17'' och istället köpt en 12'' för att ha med nästan jämt och en stationär G5 att ha hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 09:08
Ursprungligen av Anders Liljeqvist:

Om jag skulle köpt en nya maskiner skulle jag skippat min 17'' och istället köpt en 12'' för att ha med nästan jämt och en stationär G5 att ha hemma.

Hehe, jag har just den uppsättningen, och skulle kunna byta med dig vilken dag som helst. Det är ganska jobbigt med två maskiner, har en tendens att alltid glömma på vilken jag har lagt olika saker. Kalendrar, adressböcker och bokmärken har jag gett upp att hålla synkade för länge sedan, kör allt från G5:an.

Ursprungligen av C-mon:

Kalendrar, adressböcker och bokmärken har jag gett upp att hålla synkade för länge sedan, kör allt från G5:an.

Låter som du är i behov av Apples .Mac-tjänst.

Till Hunter skulle jag vilja säga att om det är så brådis med datorerna så låter det som att behovet av två burkar är stort. Då är det väl bara att köpa?

1
Bevaka tråden