Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort till G4 400 MHz AGP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 00:49

Hej,

Jag undrar om det finns något billigt grafik kort som är kompatibelt med min powermac g4 400,
just nu har jag orginalkortet instalerat.

Vill få en snabb respons i os x, jag har kollat runt lite och det verkar ganska snårigt med olika beos flashar och dyl. Finns några säkra modeller som bara funkar, och som sagt inte kostar speciellt mycket?

Tack på förhand

Fredrik

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-17 05:48

Jag föreslår att du antingen letar efter ett begagnat ATI Radeon 8500 för Mac, ett Nvidia Geforce2 MX för Mac eller ett Nvidia Geforce4 MX för Mac.

Du borde kunna köpa ett sånt för ca 500 kr.

Med ett Radeon eller ett Geforcekort så får du tillgång till Quartz Extreme.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 06:42

Ok, tack för ditt svar. Hur kan man se om kortet är kompatibelt om det har samma namn som motsvarande pc kort? Kan det vara svårt att hitta något i butik eller vad tror du? Om jag köper beggat måste jag kunna se på kortet att det kommer att funka.

Det skall uttryckligen stå angivet på kartongen att kortet är för mac och inget annat. Ett kort för mac fungerar inte i en pc och tvärtom. Vänd dig med fördel till en återförsäljare utav mac såsom macoteket då vet du att du med säkerhet får en produkt som passar.

1
Bevaka tråden