Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Del av samling, iTunes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-17 19:07

Har länge undrat vad kryssrutan under inställningar, fliken info, gör för skillnad i iTunes. Okej att när man makerar flera spår samtidigt att den kan förstå vilken samling det gäller, om iTunes nu gör det (jag märker då inte någon skillnad), men när man markerar endast en låt och tittar i info så finns den också där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 21:13

Det är väl så att man måste kryssa i den för att visa att det är den man vill ändra?

Det gör att en samlingsskiva med olika artister samlas i samma mapp när du låter iTunes kopiera och sortera dina mp3or

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 19:40
Ursprungligen av Kakazooka:

Det gör att en samlingsskiva med olika artister samlas i samma mapp när du låter iTunes kopiera och sortera dina mp3or

Så om jag har funktionen att iTunes skall sortera musiken åt mig avstängd, så händer inget när jag kryssar i den rutan?

Jo, musiken samlas i iTunes under Samlingar istället för artisten i fråga. När du bläddrar i biblioteket alltså. Sen syns inte de artisterna i resten av listan. Praktiskt om du har en skiva med en massa olika artister, en samling, och inte vill kluddra ner resten av listan med de enstaka låtarna.

Man kan stänga av funktionen i Inställningar.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jo, musiken samlas i iTunes under Samlingar istället för artisten i fråga. När du bläddrar i biblioteket alltså. Sen syns inte de artisterna i resten av listan. Praktiskt om du har en skiva med en massa olika artister, en samling, och inte vill kluddra ner resten av listan med de enstaka låtarna.

Man kan stänga av funktionen i Inställningar.

"samlas under samlingar..."

Har klickat runt som tusan men ser inte detta någonstans.
Kan någon ta ett skärmklipp på hur det ska se ut?

Så här.

Ahh... jag tror jag tappat den inställningen vid en ominstallation för så där hade jag tidigare.

För att det skall fungera måste man i Info-fönstret ge skivan en unik ID i "Skiva x av x" (se första inlägget i tråden.

Jag stänger genomgånde av detta och sätter skivan till "Skiva 1 av 1" oavsett om det är en samling. Jag tycker att den ställer till det vid sökningar och bläddringar.

1
Bevaka tråden